۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

درباره گروه

 
رشته مطالعات زنان، یک دوره مطالعات میان‌رشته ای است. در این رشته سعی بر این است تا بینشی صحیح از جایگاه زن در ایران و جهان به صورت علمی و آکادمیک ارائه شود. سابقه‌ی رشته مطالعات زنان در دانشگاه الزهرا به سال 1375 می‌رسد که با جذب دانشجوی کارشناسی آغاز به کار کرد. پس از فراهم‌شدن شرایط و امکانات لازم، این رشته توسعه یافت و دوره‌ی کارشناسی ارشد آن در سال 1380 در دانشگاه الزهرای تهران راه‌اندازی شد. رشته مطالعات زنان از سال 1393 در مقطع کارشناسی ارشد در شعبه‌ ارومیه دانشگاه الزهرا دانشجو می‌پذیرد.
 

رشته مطالعات زنان (کارشناسی ارشد با دو گرایش زن و خانواده و حقوق زن در اسلام):

رشته مطالعات زنان، یک دوره مطالعات میان رشته ای است. در این رشته سعی بر این است تا بینشی صحیح از جایگاه زن در ایران و جهان به صورت علمی و آکادمیک ارائه شود. گرایش زن و خانواده گرایشی میان رشته ای با صبغه جامعه شناسی، و گرایش حقوق زن در اسلام گرایشی میان رشته ای با صبغه حقوقی است.

بازار کار حرفه ای دانش آموختگان رشته مطالعات خانواده و زنان

با توجه به وجود بازار کار مناسب برای دانش آموختگان این رشته و با عنایت به استعدادهای تحصیلی قابل توجه آن‌ها، دانش‌آموختگان گروه مطالعات خانواده و زنان دانشگاه الزهرا به سادگی وارد بازار کار حرفه‌ای در امور آموزش و پژوهش کشور، کمیسیون های بانوان، مراکز بهزیستی، دفاتر مشاوره امور زنان و خانواده در وزارت خانه ها، صدا و سیما سازمان برنامه ریزی، دادگاه ها و بازپروری و زندان ها می‌شوند. همچنین رضایت مراکزی که با دانش آموختگان مطالعات این دانشگاه همکاری دارند، موجبات رشد و پیشرفت روزافزون آن‌ها را در سطوح دانشگاهی و حرفه‌ای فراهم کرده است.

توانمندی های تحقیقاتی و آموزشی

اعضای هیئت‌علمی این گروه در ارائه خدمات پژوهشی و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های زیر از توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار می‌باشند:

حوزه خانواده

حوزه زنان

حوزه فقه و حقوق خانواده و زنان

 

تاریخ به روز رسانی:
1401/06/19
تعداد بازدید:
9026
گروه مطالعات زنان
ارومیه، بلوار رودکی، خیابان آبشناسان، نارون دوازدهم، دانشگاه الزهرا
کدپستی: 5715185485
تلفن: 7-33689826 (044)
دورنگار: 33689828 (044)
پست الکترونیک: urmia[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.