۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

درباره گروه

 

گروه مدیریت، از آغاز تأسیس دانشگاه الزهرا، سال 1343 با عنوان خدمات اداری تشکیل گردید و سپس به گروه مدیریت، تغییر نام یافت. گروه مدیریت نظر به پیشینه خود، افزون بر تربیت دانشجویان، با مدیریت دانشی که داراست، ایجاد دانش و آگاهی در همه سطوح جامعه را به عنوان وظیفه خود دانسته و همواره در این راه گام برداشته است، و نیز با توجه به اینکه تفکر مدیریت، دانشگاه را از جامعه جدا نمی داند، اقدامات استادان این رشته موجب خدمات ارزنده ای به جامعه ایران گردیده است. این گروه در حال حاضر، دارای دوازده (12) عضو هیئت علمی شامل شش (6) دانشیار، و شش (6) استادیار است.

هزمان با تاسیس شعبه دانشگاه الزهرا در ارومیه، مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات با گرایش کسب و کار الکترونیک در سال 1393 راه‌اندازی شد. در حال حاضر 22 دانشجوی کارشناسی ارشد در شعبه‌ ارومیه مشغول به تحصیل هستند.

 

معرفی رشته مدیریت

امور اداره در سرزمین ایران ریشه ای دیرینه داشته و دارای پیشینه ای باستانی می باشد. شاید بتوان گفت قدیمی ترین دستگاه دیوانسالاری اداری جهان با قوانین پیشرفته و گستره جغرافیایی در زمان ایران باستان وجود داشته است، که علیرغم گستردگی جغرافیایی، رعایت حقوق همگان و حتی توصیه جهت احترام به آداب و رسوم سرزمین های مختلف تحت حکمرانی سرزمین ایران، از افتخارات ایرانیان است. قراردادهای کاری که به صورت سنگ نوشته وجود دارد، از قدیمی ترین قراردادهای کاری تاریخ بشریت، با قوانینی پیشرفته جهت رعایت حقوق افراد مشغول به کار، مربوط به دوره هخامنشی می باشد. کارکردهای گوناگون رشته مدیریت اعم از، سازمانی، اجرایی، رفتاری باعث گردیده این رشته یکی از رشته های مورد توجه باشد و دانشگاه های پیشرفته دنیا تلاش می نمایند بااستعدادترین افراد در این رشته جذب گردند. رشته مدیریت یک علم نیست، بلکه علمی است که با بیشتر علوم در ارتباط است و اختصاص به یک مخاطب ندارد، بلکه همه جامعه و جوامع مورد مخاطب آن است.

 
بازار کار حرفه‌ای دانش آموختگان رشته مدیریت

رشته مدیریت دارای بازار کار متنوعی است. این رشته، همواره در آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه الزهرا بیشترین آمار اشتغال را به خود اختصاص داده است. نظر به توانایی های فارغ التحصیلان رشته، آنان در جذب به سازمان های مختلف، موفق بوده اند. فارغ التحصیلان گروه مدیریت در بازار های گوناگون کار از جمله بازاریابی، زمینه های مالی و بازار های سرمایه، زمینه های مختلف مدیریت فناوری اطلاعات، و اجرایی مشغول به کار شده اند، و نیز وارد مدارج بالاتر تحصیلی گردیده اند.

توانمندی‌های پژوهشی و آموزشی

اعضای هیئت‌علمی این گروه در ارائه خدمات پژوهشی و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های زیر از توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار می‌باشند:

          

بازاریابی

بازاریابی بین الملل

کسب و کار الکترونیک

رفتار مصرف کننده

مدیریت برند

مدیریت اسلامی

مدیریت دانش

اخلاق و رفتار در فناوری اطلاعات

سیستم های اطلاعاتی مدیریت

طراحی سیستم های خبره

دولت الکترونیک

معماری سازمانی

داده کاوی

سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی

رفتار شهروندی سازمانی

حقوق شهروندی

حاکمیت شرکتی

شبکه های اجتماعی

رفتار سازمانی

پژوهش در مدیریت فرهنگی جامعه

مدیریت فرهنگی سازمان

مدیریت زنان

مدیریت منابع انسانی

مدیریت استراتژیک

ارائه دیدگاه های جدید در مدیریت

مدیریت مالی

سرمایه گذاری و بورس

بازارهای مالی

حسابداری مالی

الگوهای تامین مالی

نشریات گروه مدیریت

فصلنامه‌های مدیریت برند. و مدیریت مالی، با مشخصات زیر تحت نظارت گروه مدیریت دانشگاه الزهرا (س) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید:

نام فصلنامه

درجه

نام سردبیر

نام مدیر مسئول

مدیریت برند

علمی - پژوهشی

دکتر اسداله کرد نائیج

دکتر زهرا رزمی

راهبرد مدیریت مالی

علمی- پژوهشی

دکتر ابوالفضل شاه آبادی

دکتر محمد رضا رستمی

 
 

تاریخ به روز رسانی:
1401/06/19
تعداد بازدید:
10803
گروه مدیریت فناوری اطلاعات
ارومیه، بلوار رودکی، خیابان آبشناسان، نارون دوازدهم، دانشگاه الزهرا
کدپستی: 5715185485
تلفن: 7-33689826 (044)
دورنگار: 33689828 (044)
پست الکترونیک: urmia[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.