۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر

همایش ملی مجازی بزرگداشت زادروز حکیم اسماعیل جرجانی و روز ملی آزمایشگاه

ارسال شده در تاریخ 1401/02/04
ساعت 11:02
همایش ملی مجازی بزرگداشت زادروز حکیم اسماعیل جرجانی و روز ملی آزمایشگاه

به مناسبت روز 30 فروردین ‌ماه به عنوان روز ملی آزمایشگاه، انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران با همکاری شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) و به میزبانی دانشگاه لرستان، همایش گرامیداشت این روز را به ‌صورت مجازی، برگزار کرد.
رئیس آزمایشگاه های دانشگاه الزهرا، اساتید و کارشناسان آزمایشگاه ها در این مراسم شرکت کردند.
آقای دکتر نظری، سرپرست دانشگاه لرستان ؛ نظام آزمایشگاه را نظامی کشف ‌کننده و کاشف دانستند که نقش اثرگذاری در پیشرفت پژوهش، فناوری دارد.
آقای دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان به آموزه‌های قرآن کریم استناد نموده و نظام آزمایشگاهی را از جمله ابزارهای مهم شناخت و معرفت در بحث‌های علوم تجربی و حسی دانستند.
دکتر مهدی‌ اسلام‌پناه ؛ رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ؛ به اهمیت دو بال دانشگاه و صنعت برای توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرده و روی گسترش ارتباطات کاربردی خود با نظام صنعت تصریح نمودند.
دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ به اهمیت فعالیت‌های آزمایشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات پرداخته و در مورد فراهم کردن تناسب بین تحقیقات بنیادی با موضوعات و مسائل کاربردی و تجاری‌سازی توضیحات مبسوطی ارائه نمودند.
ایشان در پایان سخنانشان به اهمیت نیروی انسانی کارآمد در نظام آزمایشگاهی تاکید کردند.
دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش از اهمیت عبور از تجهیزات سنتی آزمایشگاهی به تجهیزات مدرن و پیشرفته، سخن گفته و به اهمیت ارتقاء گرنت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی برمبنای حمایت از پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی پرداختند.
دکتر احمد آقایی، رئیس هیئت مدیره انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران ارتقای تجهیزات آزمایشگاه‌های کشور را در مسیر کمک کردن به توسعه‌ کشور دانسته و خواستار این شدند که سیاست ملی و راهبردی آزمایشگاهی برای کشور، تهیه و عملیاتی شود و نظام آزمایشگاهی کشور دارای یک برنامه و چشم‌انداز راهبردی ملی باشد.
در ادامه شخصیت های علمی کشور از جمله آقای دکتر عادلی؛ آقای دکتر رستمی؛ آقای دکتر ابوحسین؛ آقای دکتر شهسواری و آقای دکتر رسولی فرد به ایراد سخنرانی پرداختند.
در پایان نیز به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.
 
1 / 3



2 / 3





ارسال کننده:
تعداد بازدید:780
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    امور آزمایشگاه ها
    دانشگاه الزهرا
     تهران،خیابان ونک،ده ونک، دانشگاه الزهرا،معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا(س). کدپستی : 1993891176
    تلفکس : 982188030652+