۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

حضور عضو هیات علمی در نشست میز تخصصی زنان و خانواده

ارسال شده در تاریخ 1403/03/12
ساعت 10:22
حضور عضو هیات علمی در نشست میز تخصصی زنان و خانواده

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، فهیمه فرهمند­پور در نشست میز تخصصی زنان و خانواده که امروز (چهارشنبه) در سالن شهید مفتح این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: بحث حکمرانی علم و فناوری، عنوان اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای چهار ستاد؛ علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی و خانواده و زنان است، تصریح کرد: هر ستاد دارای شورایی است که در آنها تصمیم‌سازی می‌شوند. یکی از فعال‌ترین ستادهای شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد علم و فناوری است که موضوع دانشگاه‌ها اصلی‌ترین سرفصل آن است و مهم‌ترین فعالان و همکاران این حوزه وزارت علوم، تحقیقات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود خواستار امتدادبخشی به آموزش عالی شد و افزود: آموزش‌ عالی افراد را تحصیلکرده می‌کند ولی تحصیل کرده کردن با امتدادبخشی نقش آفرینی آموزش عالی متفاوت است؛ یعنی تحصیل‌کردگان ما باید در اثربخشی‌های اجتماعی، سبک زندگی و ورود فعال در تصمیم‌سازی کلان اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

علی شمسی‌پور مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست اظهار داشت: نگاه انقلاب اسلامی به زنان و خانواده، نگاهی کاملاً متعالی و متفاوت است.

وی افزود: نگاه جمهوری اسلامی به این مقوله با در نظر گرفتن نقش خانواده، همزمان با موقعیت بروز و ظهور اجتماعی زنان و متناسب با وضعیت جسمانی و روحانی زنان دیده شده است.

سخنگوی وزارت علوم خاطرنشان کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همواره به مقوله زنان و خانواده دیدگاهی بسیار کنشگرانه دارند و همواره تاکید دارند فرآیندها، آیین‌نامه‌ها، مقررات و فضا به نحوی مهیا شود که نگاه دینی و متعالی ساری و جاری شود که در آن هم نقش خانواده و هم حضور پررنگ بانوان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و فرا خانوادگی لحاظ شود.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:273
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    مطالعات علوم اجتماعی و توسعه
    دانشگاه الزهرا
     تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،ساختمان خوارزمی، طبقه ششم، پژوهشکده زنان کدپستی : 1993893973
    تلفن : 982188058926+ , 982188049809+ فاکس : 982188067895+
     WRC[at]alzahra.ac.ir
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.