۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

اردوی کبوتران حرم ،سفر زیارتی مشهد مقدس برگزار شد.

ارسال شده در تاریخ 1401/09/15
ساعت 16:29
اردوی کبوتران حرم ،سفر زیارتی مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خانم زهرا نعمتی کارشناس اردوهای فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س):

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س)، به مناسبت روز دانشجو، اردوی
دانشجویی مشهد مقدس تحت عنوان "کبوتران حرم " را از روز چهار شنبه 9 الی یکشنبه 13 آذر ماه 1401 با حضور 123 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه الزهرا(س) برگزار نمود.

در قطار
از ابتدای سفر بسته های فرهنگی شامل دفترچه یاداشت جانماز تسبیح و گیره روسری، نشریه دانشجویی به دانشجویان اهدا شد. خادمین فرهنگی برنامه هایفرهنگی اردو را نیز اطلاع رسانی نمودند این برنامه ها شامل : ختم جمعی قرآن؛ ختم جمعی صلوات و مسابقات: 1- مرا عهدیست با جانان؛ دلنوشته ای با امام رضا. 2- اشک ها و لبخند ها: عکاسی موضوعی 3- حفظ سوره فجر تا پایان اردو؛ بودند

روز اول
در ابتدای ورود به شهرمشهد برنامه افتتاحیه شامل سخنرانی و مولودی خوانی در رواق دارالهدایه آستان مطهر امام رضا (ع) برگزار شد و دانشجویان از خادمین آستان نمک تبرکی دریافت نمودند. سپس به طور جمعی از نمایشگاه حکایت آفتاب بازدید کردند این نمایشگاه با هنر نمایش تجسمی برپاشده که 8 پرده از زندگی امام رضا را به تصویر می کشد.
سپس تعدادی از دانشجویان در برنامه دعای کمیل حرم شرکت نمودند. بعد از صرف شام در هتل برنامه دورهمی(گپ و گفت صمیمانه) دانشجویان با حاج آقای میرهادی در نمازخانه هتل برگزار شد ایشان فضائلی از زندگی امام رضا و از چند تن از علما بازگو نمودند و با پرسش از دانشجویان مسابقه فرهنگی ضمن صحبت های خود برگزار نمودند.

روز دوم
از ابتدای صبح تعدادی از دانشجویان برای ادای فریضه نماز صبح عازم حرم شدند و در مراسم جمعی قرائت دعای ندبه شرکت نمودند و سپس با گردهم آمدن همه کاروان دانشجویی در رواق دارالهدایه حاج آقای میرهادی چند دقیقه ای صحبت با دانشجویان داشتند و سپس به صورت جمعی به سمت دارالضیافه آستان حرکت نموده و صبحانه را مهمان دارالضیافه حضرت بودند.
ظهر روز دوم بعد از نماز جمعه و صرف ناهار ، عده ای از دانشجویان برای خرید راهی بازار فردوسی شدند.
همان شب بعد از صرف شام گعده طب سنتی در نمازخانه هتل توسط خانم میری برگزار شد.

روز سوم
دانشجویان از موزه آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر بازدید نمودند این موزه در 4 طبقه بنا شده و شامل: گنجینه تاریخ حرم رضوی،گنجینه تمبر و تاریخچه پستی، گنجینه سکه،گنجینه اسکناس،گنجینه هنرهای تجسمی، گنجینه آبزیان،گنجینه نجوم،گنجینه ساعت، گنجینه ظروف، گنجینه سلاح می باشد.
بعد از صرف ناهار و تحویل اتاق های هتل همه دانشجویان عازم شهر طوس شدند پس بازدید از موزه و آرامگاه فردوسی برای زیارت وداع به حرم مطهر بازگشتند.
و در نهایت به ایستگاه راه آهن آمدند تا راهی تهران بشوند.
لازم به ذکر است کانال اطلاع رسانی اردو در پیام رسان ایتا از پیش از سفر برپا بوده و اطلاع رسانی ها و مطالب فرهنگی و نواهای مذهبی و نیز انعکاس عکس های اردو در این کانال صورت می گرفت.

بعد از بازگشت از سفر بین نفرات شرکت کننده در بخش های مختلف مسابقه داوری صورت گرفت و به برندگان جوایز نقدی اهدا گردید.






















ارسال کننده:صمدیان
تعداد بازدید:648
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
تهران، میدان ونک، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا(س)، معاونت فرهنگی و اجتماعی
کدپستی :
1993893973
تلفن : 982188213547+    982185692496+ فاکس : 982188213547 +
 farhangi[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.