۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

نمایشگاه گیاه پالایی به مناسبت روز هوای پاک

ارسال شده در تاریخ 1398/11/11
ساعت 12:09
نمایشگاه گیاه پالایی به مناسبت روز هوای پاک

به گزارش خانم مائده بهائی مقدم عضو شورای مرکزی انجمن علمی دانشجویی محیط زیست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س):

انجمن علمی دانشجویی محیط زیست با همکاری اساتید انجمن علوم گیاهی دانشگاه الزهرا(س) و با همت دانشجویان عضو فعال این انجمن خانمها ملیکا ابراهیمی، مائده بهایی مقدم و مریم صمدی نمایشگاهی به مناسبت روز هوای پاک و با موضوع گیاه پالایی در روز 29دی ماه 98 از ساعت 10 الی 14 در ساختمان خوارزمی برگزار نمودند. 
موضوعات نمایشگاه شامل موارد زیر بودند:
• در ابتدا به بررسی لیست گیاهانی که به تازگی توسط ناسا ارائه شده بود و به عنوان گیاهان پاک کننده محیط زیست از آلاینده ها و تاثیرات آنها در پاکسازی محیط های مختلف از آلاینده ها معرفی شده بود پرداختیم .
• بررسی تاثیرات آلاینده های موجود در هوا و آلودگی ها بر بدن وفیزیولوژی انسان ها و تاثیرات این گیاهان در پاکسازی هوا و کمک به پاکسازی و دفع سموم و آلاینده ها از درون خانه ها و محیط زیست و کمک به بهبود سلامت جسمی انسان ها .
در ابتدای برنامه همانطور که ذکر شد به مواردی همچون تعریف گیاه پالایی و معرفی 17 مورد از گیاهانی که به تازگی ناسا به عنوان گیاهان پاک کننده و تصفیه کننده هوا از آلاینده ها معرفی کرد پرداختیم و توضیحاتی درباره این داده شد که بعد از بررسی های فراوان متوجه شدند که گیاهان موجود در این لیست توانایی و قدرت جذب آلاینده هایی مثل سرب موجود در هوا و آرسنیک موجود در خاک را دارند و با این ویژگی کمک فراوانی به بهتر انجام شدن فرایندهایی مانند تنفس و فتوسنتز در گیاهان میکند و باعث تصفیه هوای خانه نیز میشود.
برگ درختان میتوانند با جذب و حذف گرد و غبار ، ذرات معلق هوا را تا 75 درصد کاهش دهند . درختان میتوانند باعث کاهش دمای جو زمین شوند و از این طریق بر محیط زیست نیز تاثیر بگذارند .
همچنین در این برنامه توضیحاتی درباره نحوه قلمه زدن این گیاهان و روش های نگه داری آنها به بازدید کنندگان داده شد و توضیحاتی درباره لایوال ها نیز داده شد که هدف از آنها این است که با کاشت این گیاهان و درختان به تعداد زیاد در سرتاسر شهر از میزان CO2 و CO آزاد شده درهوا بکاهند و میزان آلاینده هارا کاهش دهند .
در این نمایشگاه از اساتید دانشکده علوم زیستی دعوت به عمل آمد و با اساتید علوم گیاهی گفت و گوهایی در زمینه محیط زیست و نقش این گیاهان در حفاظت از آن ها انجام شد و پوسترهایی با عنوان های مختلف اعم از تاثیرات گیاهان معرفی شده توسط ناسا در پاکسازی هوای منزل ، نقش آلاینده ها و آلودگی ها بر بدن و فیزیولوژی انسان ها ، تاثیرات جنگل ها برجذب،کنترل و کاهش آٖلودگی هوا و تصفیه هوا ، راه های آلودگی هوا وبروشورهایی درباره ویژگی های هرگیاه و تاثیرات آنها بر محیط زیست و همچنین کتابهایی با عنوان گیاه پالایی ارائه شد و به تعدادی از بازدید کنندگان تعدادی از این کتابها اهدا شد .
در این برنامه بازدیدکنندگان فراوانی از تمامی رشته ها حضور داشتند و اساتید مختلفی نیز از این نمایشگاه دیدن کردند .اساتیدی همچون خانم دکتر صبورا، خانم دکترکیارستمی، خانم دکترخاکسار، خانم دکترصراحی و مسئول آزمایشگاه فیزیولوژی جانوری سرکارخانم ترابی از این نمایشگاه دیدن کردند .
لازم به ذکر است این برنامه در این روز سرد و برفی زمستانی با حضور 50 نفر از دانشجویان و اساتید مورد استقبال و توجه مخاطبین قرار گرفت.
  

ارسال کننده:صمدیان
تعداد بازدید:1339
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
تهران، میدان ونک، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا(س)، معاونت فرهنگی و اجتماعی
کدپستی :
1993893973
تلفن : 982188213547+    982185692496+ فاکس : 982188213547 +
 farhangi[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.