۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

کارگاه مهارت‌های کاربردی در تدوین مقالات مروری ISI برگزار شد

ارسال شده در تاریخ 1403/03/26
ساعت 09:41
کارگاه مهارت‌های کاربردی در تدوین مقالات مروری ISI برگزار شد

انجمن علمی دانشجویی استاندارد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)، "کارگاه مهارت‌های کاربردی در تدوین مقالات مروری ISI" را باهدف ارتقای سطح علمی دانشجویان با تدریس سید مجتبی شفاعی، پسادکتری رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه تهران مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان زاگرس صنعت آرکا برگزیده تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، در روز جمعه 28 اردیبهشت‌ماه 1403 از ساعت 9 الی 13 با حضور 10 نفر از علاقه‌مندان به‌صورت آنلاین در اسکای‌روم برگزار کرد.
مهارت‌های کاربردی در تدوین مقالات مروری ISI شامل مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش‌های موردنیاز برای نگارش و انتشار مقالات علمی در پایگاه‌داده ISI می‌باشد. این مهارت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:
1. آشنایی با استانداردهای نگارش: دانشجوان باید با استانداردهای نگارش مقالات ISI آشنا باشند و بتوانند این استانداردها را به طور صحیح رعایت کنند، از جمله قالب چکیده، مقدمه، روش‌شناسی، یافته‌ها و نتیجه‌گیری.
2. تحقیق و جستجو: دانشجوان باید بتوانند به طور صحیح از پایگاه‌داده ISI استفاده کرده و مقالات علمی مناسب را جستجو کرده و انتخاب کنند.
3. تحلیل و تفسیر داده: دانشجوان باید بتوانند داده‌ها و نتایج خود را به طور صحیح تحلیل و تفسیر کرده و این اطلاعات را به‌صورت منطقی و قابل‌فهم در مقاله خود بیان کنند.
4. نگارش روان و منطقی: دانشجوان باید بتوانند مقالات خود را به‌صورت منطقی، روان و قابل‌فهم برای خواننده نگارش کنند.
5. پژوهش‌های پیشین: دانشجوان باید بتوانند به طور صحیح به پژوهش‌های پیشین در زمینه موردنظر خود ارجاع دهند و از نتایج و یافته‌های قبلی استفاده کنند.
6. رعایت اصول اخلاقی: دانشجوان باید اصول اخلاقی در نگارش مقالات علمی را رعایت کرده و هرگونه تقلب و سوءاستفاده از منابع را جلوگیری کنند.
 
 

ارسال کننده:نیسی
تعداد بازدید:308
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران، میدان ونک، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا(س)، معاونت فرهنگی و اجتماعی
    کدپستی :
    1993893973
    تلفن : 982188213547+    982185692496+ فاکس : 982188213547 +
     farhangi[at]alzahra.ac.ir
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.