۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

نشست هم اندیشی روز وحدت حوزه و دانشگاه

ارسال شده در تاریخ 1400/09/30
ساعت 04:23
نشست هم اندیشی روز وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خانم نرگس میرمعینی معاون حمایت و پشتیبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س):
 
کانون هلال احمر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه وجمعیت هلال احمر منطقه سه استان تهران به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در راستای ارج نهادن بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مد طله العالی) دربیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر گسترش فعالیتهای نیکوکاری و به اوج رسیدن مشارکت مردمی و سبقت در خدمت رسانی در حوادث طبیعی و مشکلات اجتماعی " نشست هم اندیشی پیرامون گسترش و تقویت خدمات عام المنفعه و بشردوستانه" را در روز شنبه 27 آذرماه 1400 در سالن اندیشه دانشگاه الزهرا(س) برگزار نمود.
 
این نشست با حضورحجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عباس موسوی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه الزهرا(س)، خانم دکتر زینب صادقی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه، خانم دکتر آل ایوب رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه الزهرا(س) و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سلطانی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، آقای مرتضی رضایی رئیس شعبه جمعیت هلال احمراستان تهران، آقای مهندس حمید رضا اشرفی رئیس جمعیت هلال احمر منطقه سه و آقای کمال متقیان معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان تهران بر گزار شد.
 
در ابتدای نشست خانم دکتر صادقی ضمن خوش آمدگویی و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت این ایده از ایده های حضرت امام خمینی(ره) بود که همیشه به دانشجویان تاکید می کردند این دو نهاد بسیار تاثیر گذارند وحرکت دانشگاه و حوزه در کنار یکدیگر مثمرثمر خواهد بود و همچنین ادامه داد امروز هم دور هم جمع شدیم تا درکنار یکدیگر و با همکاری سه جانبه به تقویت ، گسترش و فرهنگ سازی در خصوص خدمات عام المنفعه و کمک های مومنانه و بشر دوستانه بپردازیم.
سپس حجت الاسلام والمسلمین سلطانی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان داشت هر زمان عالمان به حاکمان اسلامی نزدیک شدند، شاهد رشد و شکوفایی بودیم و درگیری و تضادی رخ نداده و همین باعث بوجود آمدن تمدن اسلامی شد. در گذشته حوزه های علمیه دانشگاه جامع اسلامی بودند و دانشمندانی همانند بوعلی سینا، شیخ بهایی و ابوریحان بیرونی در آنجا به تحصیلات طب، نجوم، ریاضی،هیئت فلسفه، فقه و اخلاق می پرداختند قبل از انقلاب دین را دین حداقلی کردند و حوزه علمیه محدودشد به دانشکده فقه و اصول، بعد هم جدایی دین از سیاست. خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلامی و ولایت فقیه علم و دین بهم نزدیک شدند و به تعبیر شهید مطهری علم سرعت و دین جهت می دهد، علم به تنهایی ناجی بشر نیست و بدون هم نمی توانند کاری از پیش ببرند. در فضای دانشگاهی باید اعتقاد قلبی به قرآن وجود داشته باشد وهم اعتقاد به سیره امامان معصوم(ع) اگر همزمان با فعالیت های علمی رویات دینی را در نظر بگیریم، هیچ تعارضی نخواهیم داشت و سند اصلی قابل قبول برای ما باید روایات باشد. هیچ تعارضی بین علم و دین وجود ندارد محصول علمی با پیوند دینی شیرین می شود و قابل استفاده می شود.
 
وی تاکید نمود اول و آخر و ظاهر و باطن دانشجویان باید کسب علم و درس باشد و در کنار درس فعالیتهای اجتماعی قرار بگیرد تا دانشجویان در مسیر درست زندگی قرار بگیرند.
در ادامه دکتر موسوی نماینده ولی فقیه در دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت سایرکشورها این گونه فعالیت ها را برای کارهای انسان دوستانه و و بشر دوستانه انجام می دهند اما در ایران برای عمل به فرمان خداست. پس بین کمک های هلال احمر ما و سایر کشورها تفاوت هست آنقدر که در اسلام به کارهای عام المنفعه توجه شده به کارهای دینی نشده. رفتن به مسجد حال انسان را خوب می کند چون برای خدا و خالصانه است، مانند کارهای کانون دانشجویی دانشجویی هلال احمر.
 
در انتهای این برنامه تفاهم نامه ای فیما بین معاونت فرهنگی اجتماعی به نمایندگی خانم دکتر زینب صادقی و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه الزهرا(س) به نمایندگی خانم دکتر آل ایوب به منظور اجرای سند دانشگاه اسلامی و با موضوعات اخلاقی،اعتقادی،اجتماعی،فرهنگی و آموزشی ناظر بر مباحث خاص بانوان بصورت حضوری مجازی در قالب جلسات، نشست، وبینار و همایش امضا شد.

همچنین در این نشست پیشنهاد راه اندازی "کانون هلال احمر طلاب" برای حوزه های علمیه ارائه شد و مورد تایید قرار گرفت.
 
در پایان نشست جمعیت هلال احمر منطقه سه با اهدای هدیه و لوح تقدیری به خانم دکتر صادقی از تلاش ها و زحمات چند ساله معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) تقدیر و تشکر نمود.















ارسال کننده:صمدیان
تعداد بازدید:753
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران، میدان ونک، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا(س)، معاونت فرهنگی و اجتماعی
    کدپستی :
    1993893973
    تلفن : 982188213547+    982185692496+ فاکس : 982188213547 +
     farhangi[at]alzahra.ac.ir
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.