۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

جشن غدیر،عید مومنان برگزار شد.

ارسال شده در تاریخ 1399/05/20
ساعت 23:23
جشن غدیر،عید مومنان برگزار شد.

به گزارش خانم زهرا صدری کارشناس کانونهای مذهبی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س):
کانون قرآن و عترت معاونت فرهنگی و اجتماعی و بسیج کارکنان دانشگاه الزهرا(س) "جشن غدیر، عید مومنان” را در روز شنبه 18 مرداد ماه 1399 در روز عید الله الاکبر غدیر، با حضور ریاست محترم دانشگاه خانم دکتر ملانظری و معاون محترم فرهنگی و اجتماعی خانم دکتر گلیجانی مقدم، اساتید، کارکنان بسیجی و دیگر مسئولان دانشگاه در فضای اسکای روم برگزار کردند.
نمایش کلیپ دیدار با سادات دانشگاه، سخنرانی آقای دکتر محمد علی انصاری، ارتباط زنده با حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف از بخش های مهم این برنامه بود.
آقای دکتر انصاری مفسر قرآن کریم و شارح نهج البلاغه، در بیاناتی به تشریح عید بودن روز غدیر خم پرداختند. ایشان در ابتدا به ذکر معنای مختلف عید از جمله روز جمع شدن مردم، روزی که در تاریخ مدفون نشود و هر ساله تکرار گردد، روز بازگشت مردم به خداوند و اجتماع و خویشتن و روزی که در آن شادمانی و سرور باز می گردد، اشاره نمودند و در ادامه به ذکر احادیثی از پیامبر اکرم و ائمه هدی سلام الله علیها در خصوص فضیلت این روز پرداختند از جمله این فرمایش پیامبر اکرم ص که "غدیر خم با فضیلت ترین عید امت من است." و این حدیث امام رضاع که می فرمایند:" در روز قیامت چهار روز برای مردم آراسته می گردد، روز قربان و روز فطر و روز جمعه و روز غدیر، روز غدیر بین این ایام مانند ماه در بین بقیه ستارگان می درخشد."
سپس با ذکر چهار موردی که با فرمان پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) در این روز انجام گرفت، عید بودن این روز را اثبات نمودند.
اول دستور پیامبر اکرم (ص) به مردم مبنی بر تبریک گفتن به امام علی (ع)
دوم دستور به سلام کردن به امام علی (ع) به امارت و ولایت و با الفاظ امیرالمومنین و مولی المومنین
سوم گذاردن عمامه خود بر سر امیرالمومنین( ع)
چهارم رخصت دادن به حسان بن ثابت برای شعر خوانی و تثبیت این روز با عناوین شاعرانه
همه این موارد اثبات کننده این است که نصبی در این روز صورت پذیرفته و گرنه امر پیامبر بر این موارد بی معنا می بود.
در ادامه به برخی وظایف مردم در روز عید غدیر از زبان مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) پرداختند. از جمله: بر خانواده گشایش فراهم سازید، به برادرانتان نیکی کنید، پروردگار خود را به نعمتهایی که به شما ارزانی داشته است سپاس بگذارید،گرد هم آیید تا خداوند پراکندگی تان را سامان بخشد، به هم نیکی کنید تا خدا رشته الفت شما را نگسلد، نعمتهای الهی را به یکدیگر هدیه دهید چرا که نیکی در این روز ثروت می آورد و عمر را می افزاید و مهربانی به یکدیگر در این روز رأفت و رحمت خداوند را سبب می شود، با هم خوشرو باشید و در دیدار یکدیگر اظهار شادمانی کنید، به آنچه خداوند به شما داده است سپاس بگذارید، به هر اندازه از دستتان بر می آید و برایتان امکان دارد بخورانید.
برقراری ارتباط زنده با حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علیه السلام از بخش های ویژه این جشن بود که دل های مخاطبان برنامه را راهی نجف اشرف نمود تا عید غدیر را در جوار نورانی ضریح مطهر امیرالمومنین (ع )جشن بگیرند و از مولای خود گشایش و فرج در همه امور مردم جهان را بخواهند.
این ارتباط زنده به همت واحد رسانه و خبر و واحد بین الملل حرم مطهر رضوی و امور بین الملل حرم مطهر علوی و با همکاری و مساعدت خانم دکتر رستم پور عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) میسر شد، ضمن تقدیر از این بزرگواران برایشان در تمام مراحل زندگی توفیقات روز افزون زیر سایه مولای متقیان(ع) را خواستاریم.
برگزاری مسابقه از دیگر بخشهای این برنامه بود. سرکار خانم ها بتول یوسفی، طاهره ونکی، افسانه خانبابایی و توران روزبهانی از برگزیدگان این مسابقه بودند. از برگزیدگان درخواست می گردد جهت هماهنگی دریافت هدیه مسابقه نام و نام خانوادگی خود به سامانه پیامکی 3000856907 ارسال نمایند.
شایان ذکر است بخش هایی از این برنامه به صورت زنده در صفحه اینستاگرام کانون مهدویت با بیش از 1600 دنبال کننده پخش شد.

 
 
 

ارسال کننده:صمدیان
تعداد بازدید:1388
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران، میدان ونک، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا(س)، معاونت فرهنگی و اجتماعی
    کدپستی :
    1993893973
    تلفن : 982188213547+    982185692496+ فاکس : 982188213547 +
     farhangi[at]alzahra.ac.ir
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.