پیام تبریک سرپرست جدید دانشگاه الزهرا(س) به مناسبت آغاز سال تحصیلی

ارسال شده در تاریخ 1400/08/19
ساعت 11:51
پیام تبریک سرپرست جدید دانشگاه الزهرا(س) به مناسبت آغاز سال تحصیلی

دانشجویان نو ورود عزیز دانشگاه الزهرا(س)
 
بی تردید امروز روز بزرگی برای شما خواهد بود، چراکه حاصل تلاش سال‌های اخیر خود را می‌بینید و این تحول بزرگی برای شما محسوب می‌شود.
امروز صحنه بزرگ‌تری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را شاهد هستید که با دوره تحصیلی گذشته متفاوت است. وارد فضای علمی و دانشگاهی وسیعی شده‌اید و موفق به ورود مکانی که از دانشگاه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و از گذشته تاکنون خروجی‌های قابل‌توجهی داشته و فعالان و دانشمندان بسیاری در عرصه‌های اجتماعی فرهنگی و سیاسی تحویل جامعه داده است.
آنچه لازم است اکنون به آن توجه کنید این است که فضای علمی امروز جهان با گذشته متفاوت است. این تفاوت هم در کشور ما و هم در سایر نقاط جهان محسوس است و به آن توجه می‌شود. به دلیل تمایلات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی که از گذشته در بین ایرانیان وجود داشته است، علم خواهی و علم دوست بودن خانواده‌ها یکی از ویژگی‌های بارز والدین محسوب شده و این میراث گران‌بها تا امروز برای ما باقی‌مانده و خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فرزندانشان تحصیلات دانشگاهی داشته باشد.
در حال حاضر انتظارات اجتماعی، اقتصادی و صنعتی روزگار، ترسیم جدیدی از تحصیلات دانشگاهی دارد. درگذشته هر فردی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شد، مدرک تحصیلی آن گواه توانمندی‌اش بود درحالی‌که در دوران کنونی مدرک به‌تنهایی حامی و گواه توانمندی علمی و مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی محسوب نمی‌شود. به همین دلیل امروزه کسی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شود، نباید همانند گذشته تنها با تکیه‌بر این موضوع به دنبال شغل باشند بلکه این نگاه و رویکرد باید تغییر کند. امروزه دولت‌ها دیگر در جایگاهی نیستند که ایجاد شغل کنند بلکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حقیقت خودشان باید فضایی را متناسب با توانمندی‌های خود فراهم کنند و به اشتغال بپردازند.
مجهول یابی و مسئله یابی رویکرد جدیدی است که در دانشگاه‌های ما و روش‌های آموزش و پژوهش موردتوجه قرار می‌گیرد و دانشجویان لازم است تا با این رویکرد به دنبال تحصیل باشند. جهان امروز پر از مسئله در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... است که لازم است دانشجویان، حین و بعد از تحصیل به آن توجه کند و مهارت‌های لازم را برای حضور اجتماعی و حل آن‌ها به دست بیاورند.
همچنین دانشجویان باید مهارت‌های مربوط به اعتمادبه‌نفس و شیوه رفتار با سازمان را نیز کسب کنند و در حقیقت به این بیندیشند که زمانی که از دانشگاه جدا می‌شوند، بتوانند نقش مهم و سازنده‌ای در جامعه ایفا کنند که نه‌تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز فضای اشتغال ایجاد کنند.
ازآنجایی‌که دانشگاه الزهرا یک دانشگاه تک جنسیتی است، فارغ‌التحصیلان ما علاوه بر اینکه باید وجهه همتشان کسب دانش باشد، باید بتوانند رسالت دیگری که بر عهده آن‌هاست را هم به‌خوبی ایفا کنند. آن نقش مهم همسری و مادری است از این حیث دانشجویان ما باید توانمندی‌های چندبعدی را در خودشان ایجاد و پرورش دهند. قطعاً نقش دانشگاه نیز در این زمینه نقش خاصی است و باید به‌صورت همه‌جانبه به‌عنوان راهبر و راهنما در کنار دانشجویان باشد.
دانشگاه الزهرا یکی از دانشگاه‌های است که افتخارات بسیار علمی، فرهنگی و ورزشی برای کشور به ارمغان آورده است و فارغ‌التحصیلان ما امروز در عرصه‌های مختلف صاحب‌قلم هستند و تولیدات علمی ازجمله مقاله و کتاب در عرصه بین‌المللی منتشر می‌کنند. همچنین در دانشگاه‌های مختلف نیز در مسند مدیریتی و کرسی‌هایی دانشگاهی هستند و در پست‌های مختلف کشوری نیز نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند.
امیدواریم در آینده شما عزیزان نیز از اثرگذارترین و اثربخش‌ترین افراد جامعه باشید که هم دانشگاه الزهرا به شما افتخار کند و هم خود از اینکه فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستید به خود افتخار کنید.
دکتر فریده حق بین
سرپرست دانشگاه الزهرا(س) 
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:1567
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    تلفن: 982188044040+
    فاکس: 982188035187+
    رایانامه:pr[at]alzahra.ac.ir
    آدرس: تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
    کدپستی: 1993893973
    logo-samandehi
    کلیه حقوق مادی و معنوی این پرتال برای دانشگاه الزهرا محفوظ است.