۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

نشست تخصصى مدیریت سیستم ایمنی و سلامت

ارسال شده در تاریخ 1402/12/15
ساعت 11:41
نشست تخصصى مدیریت سیستم ایمنی و سلامت

نشست تخصصى با عنوان؛ مدیریت سیستم ایمنی و سلامت در روز دوشنبه مورخ 4/10/1402 ساعت 12-10 توسط دکتر علیرضا احمدی عضو هیات علمی پژوهشکده زنان به صورت حضوری در سالن دکتر طوبی کرمانی با حضور اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی پژوهشکده زنان و به صورت مجازی به آدرسhttps://meeting.alzahra.ac.ir/wrc برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر احمدی تعریفی از ایمنی را بیان کردند که واکنش بدن در برابر عوامل بیگانه بیماری زا نظیر میکروب ها و عوامل غیر بیماری زا شامل ماکرومولکول هایی از قبیل پروتئین ها و پلی ساکاریدها است. به مجموعه سلول ها و مولکول های دخیل در ایجاد ایمنی، سیستم ایمنی و به پاسخ هماهنگ آن ها در مقابل عوامل بیگانه، پاسخ ایمنی گفته می شود. ایمنی بدن شامل 1- ایمنی ذاتی (غیر اختصاصی، طبیعی) . 2- ایمنی اکتسابی (اختصاصی، تطابقی) است.
ایشان در ادامه بیان کردند دفاع در مقابل میکروب ها، با واکنش های ایمنی ذاتی شروع می شود، که از قبل از ورود میکروب ها، در بدن وجود دارند و اولین سد دفاعی به شمار می روند و پاسخ سریع به عفونت ها می دهند وتفاوت های جزئی میان عوامل بیگانه را تشخیص نمی دهند، به عفونت های مکرر به طور مشابه پاسخ می دهند و فقط به میکروب ها پاسخ می دهند و واکنشی نسبت به عوامل غیر بیماری زا نشان نمی دهند. همچنین از عناصر ایمنی ذاتی شامل، سیستم کمپلمان و واسطه های التهابی، نوتروفیل ها و ماکروفاژها و سلول های NK، سایتوکاین ها، سدهای فیزیکوشیمیایی مانند سلول های پوششی بدن را ذکر کردند.
ایشان در بخشی از بیاناتشان مطرح کردند دفاع بدن با پاسخ های ایمنی اکتسابی ادامه می یابد که در اثر مواجه با عوامل بیماری زا تحریک می شوند و اختصاصی عمل می کنند یعنی قدرت زیادی در تمایز میان میکروب های مختلف و بسیار مشابه دارند و با توجه به اینکه تنوع ساختاری پروتئین ها خیلی بیشتر از کربوهیدرات ها یا لیپیدها است بنابراین ایمنی اکتسابی امکان تمایز گسترده تری را میان ایمونوژن ها پیدا کرده و عملکرد اختصاصی تری را در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند، خاطره ایمنی ایجاد می کنند و در پاسخ ثانویه (برخورد مجدد با همان میکروب) پاسخ قوی تر و شدیدتر ایجاد می کنند. عناصر ایمنی اکتسابی لنفوسیت ها (B و T) و فرآورده های آن ها (آنتی بادی ها) هستند.
در پایان ایشان مزایای آنتی اکسیدانت آستابیوم را بیان کردند و فرمودند توانایی بسیار بالایی در تقویت سیستم ایمنی در بیماری های ام اس، دیابت، انواع سرطان ها، قلبی-عروقی، رماتیسم مفصلی و نقص ایمنی را دارد. همچنین در بیماری های چشم مانند آب مروارید و نیز استرس اکسیداتیو موثر است و به کاهش کلسترول LDL، افزایش سلامت پوست، افزایش قدرت باروری و بهبود کیفیت اسپرم، رفع خستگی مفرط وبهبود عملکرد ورزشی و استقامت، محدود کردن آسیب عضلانی ناشی از ورزش، سرکوب توسعه بیماری های مرتبط با سبک زندگی مانند چاقی، تصلب شرایین، دیابت، چربی خون و فشار خون کمک می کند.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:429
تصاویر مرتبط:
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_wrcfamilytherapy_block11139
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
خانواده درمانی (مطالعات خانواده)
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،ساختمان خوارزمی، طبقه ششم، پژوهشکده زنان کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188058926+ , 982188049809+ فاکس : 982188067895+
 WRC[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.