۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

حضور دکتر سلگی در برنامه صباح الجدید شبکه العالم

ارسال شده در تاریخ 1403/03/23
ساعت 07:54
حضور دکتر سلگی در برنامه صباح الجدید شبکه العالم

حضور عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا در برنامه صباح الجدید شبکه العالم

 دکتر مریم سلگی عضو عیات علمی گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا در برنامه صباح الجدید شبکه العالم حضور پیدا کردند.

موضوع برنامه نقش زنان در مقاومت در کشورها و مناطق درگیر جنگ بخصوص در غزه بود. در این برنامه که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد. در ابتدای برنامه ایشان به بیان گزارش سازمان ملل از وضعیت زنان و کودکان در غزه پرداختند و سپس با تشریح بخشهای مختلف این گزارش مستند، به بیان وضعیت وخیم و سکوت مجامعی که مدافع حقوق زنان و کودکان هستند پرداخته و بیان نمودند، اگر چه مجامع و نهادها و برخی تشکل‌ها که انتطار می‌رود در این مسئله وارد عمل شوند، اما در سکوت محض هستند، ولی آنچنان این ظلم گسترده و فراگیر است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی وجدانهای بیدار و خصوصا جوانان را تحت تاثیر قرار داده است. آنچه در دانشگاه‌های مختلف اروپا و آمریکا در حال وقوع است یک جنبش سراسری است که نتیجه مقاومت مردم مظلوم فلسطین و خصوصا غزه در ماههای اخیر در برابر ظلم و ستم است. ایشان در بخشی از صحبت‌های خود نیز به نامه دو سال پیش و نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره کردند و اینکه امروز هر که در دفاع از مردم مظلوم و بیگناه غزه به پا خیزد به راستی در سمت درست تاریخ ایستاده است.

ایشان با تاکید بر این نکته که ظلم به زنان و کودکان بی دفاع و مظلوم حجت را بر همه جهانیان تمام کرده است، به این نکته اشاره کردند که مقاومت زنان در این برهه تاریخی باعث شد صدای مظلومیت و حقانیت آنها به مردم دنیا برسد و حماسه‌ای که در دانشگاههای دنیا خصوصا در آمریکا و اروپا توسط اساتید و دانشجویان در حال وقوع است در واقع حاصل ایستادگی مردم مظلوم غزه و به طور خاص زنان است.

زنانی که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کنند در حال ایفای نقش فعال اجتماعی خود در کنار سایر نقش های زنانه هستند. امروزه زندگی بشر این نقش را به نوعی بیشتر از گذشته از زنان مطالبه می‌کند و ایفای درست این نقش برکات بسیاری برای جامعه بشری خواهد داشت.

نقش خاص زنان در این عرصه از آن دست نقش‌هایی است که هیچکس جز جامعه زنان قادر به ایفای آن نخواهد بود.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:342
تصاویر مرتبط:

  • 1_0

برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،ساختمان خوارزمی، طبقه سوم، دانشکده الهیات کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188058923+ فاکس : 982188058923+
 theology@alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.