۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر

تاکید و اهتمام مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از ماسک و جدی گرفتن ویروس کرونا

ارسال شده در تاریخ 1399/04/13
ساعت 12:27
تاکید و اهتمام مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از ماسک و جدی گرفتن ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، به دنبال افزایش میزان شیوع و ابتلای بیماری کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی، رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری روز هفتم تیرماه 99 با مسئولان قضایی نسبت به عدم استفاده از ماسک توسط برخی مسئولین که در اجتماعات حاضر می‌شوند، گلایه کردند و گفتند: اگر دو سه نفر دور من باشند، بنده هم حتماً ماسک میزنم، کما اینکه آدم میبیند این ماسک زده نمی‌شود؛ خب وقتی که شما که مسئول دولتی هستید، در یک اجتماع مردمی ماسک نمی‌زنید، این جوانی هم که در خیابان دارد راه می‌رود و حوصله‌ ماسک ندارد، تشویق می‌شود که نزند. نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه همین می‌شود که بعد از آنکه تلفات ما دورقمی شده بود و به حدود سی و چند نفر رسیده بود، حالا رسیده به صد و سی و چند نفر؛ این انسان را غصّه‌دار میکند.
ایشان ادامه دادند: حدود یک ماه، یک ماه و نیم قبل، در آمارهایی که به ما دادند، از بعضی از استان‌ها نام آوردند که در آنها هیچ تلفاتی نبوده، بنده واقعاً از ته دل خوشحال شدم، خدا را شکر کردم که الحمدلله این تعداد استان‌هایی هستند که در آنها هیچ تلفاتی وجود نداشته؛ حالا اخیراً، چند روز قبل از این گزارشی به من دادند، دیدم بعضی از همان استان‌هایی که آن روز در گزارش بود که هیچ تلفات نداشتند، تلفات متعدّدی در آنها گزارش کرده‌اند؛ انسان غصّه‌اش می‌شود، خب نباید این کار را کنیم، باید ملاحظه کنیم، باید مراقبت کنیم؛ هم مردم مراقبت کنند، هم مسئولین مراقبت کنند.
خوشبختانه مجموعه‌های درمانی همچنان پای کار ایستاده‌اند، نگرانی‌ من از این است که اینها خسته بشوند؛ مجموعه‌های درمانی تحمّل کرده‌اند؛ خب تا کِی، چه قدر؟ بایستی ما کاری کنیم که بارِ روی دوش اینها، این قدر سنگین نباشد.
خدای نکرده اگر چنانچه پرستار ما، پزشک ما و بقیّه‌ عناصر مربوط به درمان و بیمارستان و مانند اینها از کار خسته شوند، خُب واقعاً کارها لنگ خواهد ماند و وضع بدتر خواهد شد.
گفته میشود که مشکلات اقتصادی
ایجاد میشود؛ بله، همین ‌جور است؛ بایستی وضعی را پیش‌بینی کرد که مشکلات اقتصادی از ناحیه‌ کرونا، یا پیش نیاید، یا کمتر بشود و سبک بشود، لکن این را هم باید توجّه داشت که اگر خدای نکرده ما بی‌توجّهی کردیم و مجدّداً کرونا شیوع فراوانی پیدا کرد، خُب کار اقتصاد مشکل‌تر خواهد شد، بدتر خواهد شد، مشکلات بیشتر خواهد شد و ما امروز احتیاج داریم به مراقبت از همه‌ جهات.
می‌بینید دشمنی‌ها را، می‌بینید آمریکای خبیث را، انگلیس خبیث را، دولتهای اروپایی را، می‌بینید کارهایی که اینها هرچه از دستشان بر بیاید علیه جمهوری اسلامی کوتاهی نمیکنند و خدا را شکر که سرشان به سنگ میخورد و نمیتوانند مقاصد خودشان را عملی کنند و هر کار هم که میکنند که با این به قول خودشان «فشار حدّاکثری» ملّت ایران را به زانو در بیاورند، بحمدالله بازخوردش مشت ملّت ایران به سینه‌ اینها و عقب زدن اینها است و موفّق نیستند؛ این در صورتی است که ما همه به وظایفمان ان‌شاءالله بتوانیم عمل بکنیم.

گفتنی است؛ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در پی این تذکر و توصیه رهبر انقلاب درخصوص استفاده از ماسک، تصویری از جلسه‌ کاری اخیر ایشان را که نشان‌دهنده اهتمام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استفاده از ماسک و رعایت قواعد بهداشتی توصیه شده است، منتشر کرده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR
 
 
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:2812
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
     تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
      کدپستی : 1993893973
    تلفن : 982188044040+
    فاکس : 982188035187+
     pr[at]alzahra.ac.ir
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.