۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

بر اساس جدیدترین نتایج اعلام شده رتبه‌بندی نیچر ایندکس، دانشگاه الزهرا (س) با انتشار دو مقاله در این رتبه‌بندی حضور دارد.

حضور دانشگاه الزهرا (س) در رتبه‌بندی نیچر ایندکس 2024

بر اساس جدیدترین نتایج اعلام شده رتبه‌بندی نیچر ایندکس، دانشگاه الزهرا (س) با انتشار دو مقاله در این رتبه‌بندی حضور دارد.

در جدیدترین نتایج اعلام شده رتبه‌بندی نیچر ایندکس، دانشگاه الزهرا(س) با انتشار دو مقاله در این رتبه‌بندی حضور دارد.
 
 
   به استناد بررسی‌های مرکز ارزیابی و پایش عملکرد؛ براساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (2024)، دانشگاه الزهرا با رتبه 243 از بین 326 دانشگاه در منطقه آسیای غربی، موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌است. همچنین بر اساس رتبه‌بندی کشوری نیز موفق به کسب جایگاه 55 در میان 73 دانشگاه شده است. شایان ذکر است؛ نیچر ایندکس برای نخستین بار در سال 2013 در انگلیس به رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های جهان اقدام کرد.
رتبه‌بندی 2024 نیچر ایندکس دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دارای تحقیقات با کیفیت در زمینه‌های علوم زیستی، شیمی‌، فیزیک، علوم زمین و زیست محیطی را در سال 2023 (از تاریخ 1دسامبر 2022 لغایت 30 نوامبر 2023) مورد بررسی قرار داده است. در این رتبه‌بندی علاوه بر تعداد مقاله، سهم موسسه در نگارش مقاله (با در نظر گرفتن نویسندگان سایر موسسات) و وزن حوزه موضوعی نیز لحاظ می‌شود.
نیچر ایندکس یک پایگاه اطلاعاتی متشکل از وابستگی سازمانی نویسندگانی است که در 82 نشریه برتر علوم طبیعی ( Natural-Science ) مقاله چاپ کرده اند. خروجی مقاله برای یک موسسه، کشور، منطقه یا شهر به دو صورت محاسبه می شود. نیچر ایندکس تعداد مطلق و تعداد سهم کسری از انتشار مقاله در سطح سازمانی و ملی را ارائه می دهد و به این ترتیب، شاخصی از خروجی و همکاری پژوهشی با کیفیت در سطح جهانی است. نیچر ایندکس به صورت ماهانه روزآمد شده و اطلاعات یک دوره 12 ماهه را بر روی وبگاه خود نمایش می دهد.
مقلات منتشرشده با وابستگی سازمانی دانشگاه الزهرا(س) در این رتبه‌بندی به شرح ذیل است:
در تالیف مقاله اول با عنوان "Synthetic virology approaches to improve the safety and efficacy of oncolytic virus therapies" نام خانم مهسا احمدی دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه میکروبیولوژی دانشکده علوم زیستی دانشگاه الزهرا (س) در کنار سایر نویسندگان مقاله به چشم می خورد.
مقاله دوم نیز با عنوان " The clinical and genetic spectrum of autosomal-recessive TOR1A-related disorders" با نام دانشگاه الزهرا ثبت شده است.

 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس‌های زیر مراجعه نمایند.

تاریخ:
1403/02/01
تعداد بازدید:
265
منبع:
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
رتبه بندی ها
دانشگاه الزهرا
تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،ساختمان شهیده قزوینی،طبقه اول، مرکز ارزیابی و پایش عملکرد
arzyabi[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993893973 تلفن : 88046906-021
داخلی :
:2941 - 2942 - 2943 - 2008
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.