۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

حضور دانشگاه الزهرا(س) در بین دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی ملی (ISC)1400-1401

بر اساس جدیدترین نتایج منتشر‌شده‌ موسسه ISC در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران، دانشگاه الزهرا(س) موفق به کسب رتبه 16 در بین 71 دانشگاه جامع در سطح کشور گردید.

 به استناد بررسی‌های مرکز ارزیابی و پایش عملکرد در جدیدترین نتایج منتشر‌شده‌ موسسه ISC در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران، دانشگاه الزهرا(س) موفق به کسب رتبه 16 در بین 71 دانشگاه جامع در سطح کشور گردید.

در رتبه‌بندی سال 1401-1400، مجموعا تعداد 115 دانشگاه و موسسه آموزشی دولتی حضور داشتند که اطلاعات آنها مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفته و بر اساس ماموریت هر یک دسته‌بندی و رتبه‌بندی شده‌اند. آمار حضور دانشگاه‌ها براساس طبقه‌بندی دانشگاه‌ها به شرح جدول زیر می‌باشد:
 
  یکی از فعالیت‌های مهم موسسه استنادی علوم (ISC)، ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران است. هدف این رتبه‌بندی اطلاع از جایگاه علمی هر موسسه علمی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور، تشخیص جایگاه دانشگاه‌ها و بررسی تاثیر هر یک از شاخص‌های آموزش، پژوهش، اثرگذاری اقتصادی، وجهه بین‌المللی، زیرساخت و تسهیلات و نیز فناوری و نوآوری هر دانشگاه می‌باشد.
در این نظام رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در 6 حوزه آموزش (با وزن30درصد)، پژوهش (با وزن 25درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن 20درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن 10درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن 10درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن 5 درصد) می باشد که نسبت به سال‌های گذشته تغییری نداشته است. هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیرشاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می‌گردد. در جدول زیر معیارهای اصلی نشان داده شده است. 
 
 شایان ذکر است؛اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع‌آوری می‌گردد:
1- اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین‌المللی که استخراج و پایش آن بر عهده مدیریت رتبه‌بندی و تحلیل استنادی موسسه ISC می باشد.
2- خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.
3- برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود.

تاریخ:
1402/10/04
تعداد بازدید:
453
منبع:
https://arzyabi.alzahra.ac.ir/
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
رتبه بندی ها
دانشگاه الزهرا
تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،ساختمان شهیده قزوینی،طبقه اول، مرکز ارزیابی و پایش عملکرد
arzyabi[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993893973 تلفن : 88046906-021
داخلی :
:2941 - 2942 - 2943 - 2008
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.