صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
صفحه اصلی
معرفی
معرفی کتابخانه
اهداف
رئیس
کارشناسان مرکز
کتابخانه نابینایان
جستجو در منابع
سامانه جستجو کتاب
سامانه آرشیو دیجیتال
سامانه جستجوی یکپارچه دانشگاه ها (باغ دانش)
سامانه فروش الکترونیکی کتاب
بانک های اطلاعاتی
بانک های اطلاعاتی پیوسته
بانک های اطالاعاتی دسترسی آزاد
لیست مجلات نامعتبر (مجلات یغماگر)
تازه های کتابخانه
تازه های خریداری شده
تازه های فهرست نویسی
نمایشگاه دائمی کتاب
مدیریت سبز
منابع
پایان نامه
کتاب های لاتین
کتاب های فارسی
سایر منابع
فرایند کتابخانه
سفارش کتاب
اهدا کتاب
فرهنگ زبان رسانه ها (فارسی به فرانسه)
ارسال شده در تاریخ
1400/09/21
ساعت
21:05
عنوان کتاب: فرهنگ زبان رسانه ها (فارسی به فرانسه)
مؤلف:جلیلی مرند، ناهید
موضوع:زبان رسانه ها - فرهنگ
توضیحات: این کتاب مرجع یک فرهنگ تخصصی متون رسانه هاست که به صورت موضوعی تدوین شده و زمینه های گوناگونی را در بر می گیرد و از آنجایی که ظرافت معنایی هر کلمه در متن بهتر نمایان می شود، اکثر کلمات با یک یا دو مثال از روزنامه های فرانسوی از قبیل لوموند، لوفیگارو، کوریه اینترناسیونال، پاریزین، لیبراسیون، تریبون، ژورنال دو دیمانش و روزنامه های کانادایی (کبک) مانند لوسولِی، ژورنال دو مونترال، لودووآر و غیره همراه است. همچنین می توان کلمات چند معنایی را، که در زمینه های مختلف و با معانی متفاوت به کار می روند، در بخش های مربوطه با معنی و مثال مشاهده کرد. از آنجا که واژه های عمومی با توجه به نیاز خوانندگان در فرهنگ های یک زبانه و دو زبانه دیگر یافت می شوند، در این فرهنگ نیامده اند. موضوعاتی که محتوای این کتاب را تشکیل می دهند، به ترتیب الفبای لاتین عبارتند از : سلاح، ارتش و مهمات- هواپیما و هوانوردی- کشتی و کشتیرانی- اقتصادو بخش های مختلف آن- انتخابات- حوادث- جنگ و بحران- رسانه ها (مالتی مدیا)- سیاست- قوه مجریه- قوه قضاییه- قوه مقننه و ورزش. اصطلاحات فراوانی درمطبوعات و همچنین در برنامه های تلویزیونی و رادیویی به کار می روند که به زیبایی این زبان می افزایند و از آنجا که این گونه اصطلاحات به چنین متونی رنگ و بوی خاصی می بخشند، رایج ترین آنها همراه با مثال بخشی را به خود اختصاص داده اند. در بخش ماقبل آخر این فرهنگ اسامی مخفف سازمان ها، موسسات، احزاب سیاسی، جنبش ها و غیره آمده است. چنان که طبیعت متون رسانه ای ایجاب می کند، واژه های جغرافیایی مکرر در این متون به کار می روند؛ بنابراین در بخش پایانی،اسامی کشورها و سایراطلاعات مربوط به آنها جمع آوری شده اند. امید است این فرهنگ بخشی از نیازهای مترجمان متون رسانه ای و دانشجویان زبان فرانسه دانشگاه های کشورمان را برطرف نماید.
تاریخ نشر:1390
تعداد صفحات:700
شابک: 978-600-5002-45-4
انتشارات:دانشگاه الزهرا(س)
________________________________________
ارسال کننده:
تعداد بازدید:
306
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت