۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

سیستماتیک گیاهی (جلد اول)

ارسال شده در تاریخ 1400/09/17
ساعت 11:01
سیستماتیک گیاهی (جلد اول)

عنوان کتاب: سیستماتیک گیاهی (جلد اول)

مولف: دکتر مریم کشاورزی
موضوع: علوم گیاهی---گیاهشناسی
تاریخ انتشار: 1398
توضیحات: در این کتاب شما با محتوای اولین بخش از درس سیستماتیک گیاهی در دوره کارشناسی آشنا می‌شوید. از اهداف این درس آشنایی با گروهها، خانوادهها و جنسهای مهم خزهگیان، سرخسها و خویشاوندان آن‌ها، بازدانگان، نهاندانگان ابتدایی و تکلپهایها با تاکید بر عناصر فلوری کشور ایران می‌باشد. خانوادههای نهاندانگان از گسترش و تنوع بیشتری برخوردارند لیکن بررسی تمام خانوادههای تکلپهای در کتاب حاضر ضرورتی ندارد لذا با توجه به اهداف درس، به خانوادههایی با ویژگیهایی خاص یا اهمیت اقتصادی توجه بیشتری شدهاست. شناخت گیاهان در انتخاب راهکارهای حفاظتی مناسب بسیار موثر است. درک روابط خویشاوندی گروههای مهم از گیاهان آوندی از اهداف دیگر این درس می‌باشد.
این کتاب به منظور تدریس درس سیستماتیک گیاهی یک در مقطع کارشناسی علوم گیاهی و بر مبنای سرفصلهای مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری تالیف شده است لذا در بخش‌های مختلفی از کتاب به عمد از شرح قرابت‌ها و توضیحات گسترده‌تر در خصوص تنوع ژنتیکی و یافته‌های مولکولی و مباحث پیشرفته‌تر خودداری شده است تا این متن در سطح کتاب درسی برای دانشجویان دوره کارشناسی باشد.

شابک: 6226236329
انتشارات: فرهنگ صبا

ارسال کننده:
تعداد بازدید:288
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
فاکس :
021-88041575