۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

فولرن های ناجور هسته (قفس های کربن بور نیتروژن)

ارسال شده در تاریخ 1400/09/09
ساعت 10:08
فولرن های ناجور هسته (قفس های کربن بور نیتروژن)

عنوان: فولرن های ناجور هسته (قفس های کربن بور نیتروژن)

عنوان به لاتین: nuclear magnetic resonance spectroscopy
مؤلف: مریم عنافچه

مترجم:
موضوع: طیف نمایی تشدید مغناطیسی هسته ای
خلاصه کتاب:
جایگزین کردن اتم های غیر کربنی در ساختار قفس فولرنها منجر به پیدایش خواص جالبی در ساختار الکترونی، ویژگی های مغناطیسی و واکنش های فولرن ها می شود. از میان عناصر گوناگون وارد شده در ساختار فولرن ها، اتم های بور و نیتروژن که در جدول تناوبی مجاور کرین قرار گرفته اند بیشتر مورد توجه هستند. در واقع بور و نیتروژن به دلیل داشتن شعاع اتمی مشابه با اتم های کربن در صورت جایگزین شدن به جای اتم های کربن قفس فولرن علی رغم این که تغییر ساختاری قابل ملاحظه ای را در ساختار قفس مانند فولرن ایجاد نمی کنند، اما می توانند خواص الکترونی و مغناطیسی آنها را دستخوش تغییرات قابل توجهی کنند. لذا در این کتاب بر آن شدیم نگاهی داشته باشیم بر ساختار و خواص قفس های فولرن های ناجور هسته کربن - بور نیتریدی که در آنها برخی از اتم های کربن قفس فولرن با اتم های بور و نیتروژن جایگزین شده اند. اینکتاب با نگاهی گذرا بر تاریخچه پیدایش فولرن، مروری بر مجموعه پژوهش های تیوری و تجربی صورت گرفته بر روی فولرنهای ناجور هسته مذکور خواهد داشت.
در نگارش کتاب سعی شده تا ضمن پرهیز از نکات پیچیده و مفاهیم تکنیکی بکار رفته در پژوهش ها، مسیر انجام پژوهش و نتایج حاصل از آنها در ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر تدوین شوند به گونه ای که خواننده در پایان هر فصل بتواند به جمع بندی کلی و نتیجه گیری منطقی از سیر تحول پژوهش های انجام شده در طول ربع قرن گذشته بر روی این نانوساختارها دست یابد. بر این اساس مطالعه این کتاب می تواند برای دانشجویان سال های پایانی دوران کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یا کسانی که تمایل دارند پژوهش در زمینه فولرن ها را شروع کنند بسیار مفید باشد. علاوه | بر این سعی شده است مطالب هر فصل تا حد امکان مستقل از فصل های دیگر بیان شود تا خوانندگان بتوانند بنا بر نیاز خود هر فصل را به طور مجزا مطالعه کنند.
ناشر: دیبای دانش

شابک: 9786229919637
سال نشر:1397
تعداد صفحات: 151

ارسال کننده:
تعداد بازدید:384
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
فاکس :
021-88041575