۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

مبانی نظری و سازگاری و تداخل الکترومغناطیسی

ارسال شده در تاریخ 1400/08/18
ساعت 11:01
مبانی نظری و سازگاری و تداخل الکترومغناطیسی

عنوان کتاب: مبانی نظری و سازگاری و تداخل الکترومغناطیسی
مولف: میلاد مهری سوخته کوهی
موضوع:سازگاری الکترومغناطیسی، تداخل الکترومغناطیسی
توضیحات:
قابلیت یک سیستم برای ادامه عملکرد مطلوب در یک محیط از پیش تعریف شده سازگاری الکترومغناطیسی نامیده می‌شود. به عبارت دیگر، یک سیستم باید بتواند همواره بدون تاثر از (یا تاثیر روی) سیستم‌های اطراف در یک محیط و بستر کاری مشترک، به عملکرد طبیعی و تعریف شده خود ادامه دهد. تبادل انرژی الکترومغناطیسی ناخواسته بین دو یا چند سیستم از طریق مسیرهای رسانشی یا تشعشعی، تداخل الکترومغناطیسی نامیده می‌شود.
یک ابزار الکترونیکی باید قادر باشد تا همواره طبق شرایط تعریف‌شده‌ی قبلی برای آن، بدون ایجاد اختلال برای سایر سیستم‌ها و در عین‌حال، بدون آسیب‌پذیری از محیط اطراف، به عملکرد مطلوب خود ادامه دهد.
گسترش روزافزون استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و مخابراتی در زندگی روزمره، محیط‌های اداری، بیمارستانی، شهری، صنعتی، و همچنین حوزه‌های نظامی، اهمیت بررسی سازگاری و تداخل را در این محیط‌ ها افزایش می‌دهد. سازگاری الکترومغناطیسی شاخه‌ی ترکیبی از مخابرات میدان و الکترونیک مدار بوده که به بیان آسیب‌های احتمالی و مشکلات سیستم‌ها در این حوزه می‌پردازد و راه‌کارهای مناسبی را جهت کاهش تداخلات الکترومغناطیسی آن‌ها روی هم ارائه می‌دهد.
علاوه بر کارکرد صحیح سیستم در یک محیط از پیش تعریف شده، ممکن است سیستم در محیط مورد تهاجم عامدانه قرار گیرد. در چنین شرایط که معمولا در شرایط جنگ الکترونیک اتفاق می‌افتد، با استفاده از منابع مهاجم الکترومغناطیسی پرتوان با نیت اختلال موقت و یا تخریب دائمی به سیستم قربانی حمله می‌شود. در چنین مواقعی، با توجه به ویژگی‌های تهاجم، اکثر سیستم توانایی لازم برای مقابله با تهاجم را نخواهند داشت. برای سیستم های دفاعی و کاربرد نظامی باید تمهیدات لازم برای چنین شرایط لحاظ گردد.
در این کتاب و در فصل‌های مختلف آن سعی می‌شود تا به نوعی تمام مسایل برشمرده شده با استفاده از روش‌های نظری ریاضی بررسی و تحلیل گردد و تا حد امکان روش‌ها و راه ‌کارهای عملیاتی مهندسی لازم برای کاهش احتمال بروز خطا در سیستم‌ها ارائه گردد.
تاریخ نشر:1398
تعداد صفحات:360
شابک: 978-622-6114-44-8
انتشارات:دانشگاه الزهرا

ارسال کننده:
تعداد بازدید:277
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
فاکس :
021-88041575