۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

بهبود بخشی افزایش صمیمیت در ازدواج

ارسال شده در تاریخ 1400/08/12
ساعت 10:35
بهبود بخشی افزایش صمیمیت در ازدواج

عنوان:بهبود بخشی افزایش صمیمیت در ازدواج
نویسنده:دنیس باگاروزی
مترجمان:سعید پور نقاش تهرانی ؛ سید محمدرضا رضا زاده
موضوع:
آموزش
زناشویی
امور جنسی


خلاصه:
کتابی که در اختیار خوانندگان گرامی قرار گرفته است، درباره موضوع «صمیمیت در ازدواج» و راهکارهای تقویت آن است. واقعیت این است که صمیمیت یکی از نیازهای روانی مهم آدمی است که بسیاری از روان شناسان در طبقه بندی ایشان از نیازهای آدمی به آن پرداخته اند. یکی از ابعاد تفاوت های فردی، تفاوت، انسانها در توانایی ایجاد صمیمیت با دیگـران است، برخی راحت تر می توانند با دیگران صمیمی شوند و بعضی به راحتی نمی توانند با دیگران رابطه ای صمیمی برقرار کنند. تحقیقات نشـــان داده کسانی که قابلیت ایجـاد صمیمیت با دیگــران را دارنــد، روابــط رضایت بخش تری را با دیگران بـرقرار می کنند و نسبت به کســانی که ایــن توانایی را ندارند با مشــکلات عاطفی کمتــری مواجه می شوند.

در ازدواج های موفق، تبادل و ارضای متقابل نیازهای صمیمیت زوجین، در حد انتظار و قابل قبول، موجب تحکیم روابط محبت آمیز میان آنها می شود تا آنجا که می توان گفت اصل اساسی در ازدواج های موفق و سعادتمندانه، همانا ایجاد صمیمیت بین زوجین است. اما در آن روی سکه، یعنی در ازدواج های ناموفق و آشفته، عدم ایجاد صمیمیت و همدلی، خواه ناخواه رابطه میان یک زوج را به خط پایان نزدیک می کند. چنانکه در یک تحقیق معتبر در امریکا نشان داده شد 80 درصد مردان و زنانی که طلاق گرفته بودند، علت جدایی و شکست ازدواجشان را افزایش تدریجی فقدان احساس صمیمیت و عدم احساس عشق و ارزش گذاری بیان می کردند. با توجه به آنچه گفتـــه شد اهمیت مـوضوع کتاب حاضر بیش از پیش آشــکار می شود، چرا که مؤلف بر اساس سوابق طولانی خود به عنوان درمانگر خانواده به ارائه راهکارهای عملی برای ایجاد و تقویت صمیمیت در بین زوجین پرداخته است. ما مترجمین امید داریم که کتاب حاضر برای همه متخصصین و علاقمندان به مباحث روان شناسی خانواده، بخصوص درمانگران و مشاوران خانواده و کسانی که مایل به تقویت و افزایش صمیمیت در زندگی زناشویی خودشان هستند، مفید و قابل استفاده باشد.

تاریخ نشر:1387
978-600-5002-06-5شابک
انتشارات :دانشگاه الزهرا

ارسال کننده:
تعداد بازدید:292
تصاویر مرتبط:
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_lib_block8335
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
فاکس :
021-88041575