۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س) به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی پیوست

ارسال شده در تاریخ 1403/06/19
ساعت 13:51
کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س) به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی پیوست


کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س)  با هدف توسعه همکاری بین کتابخانه ای و مشارکت در فهرست نویسی تعاونی به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی پیوست.
 این اقدام طرحی ملی و مهمی است که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات(ایرانداک) در راستای افزایش دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و اعضای هیئت علمی به منابع علمی و پژوهشی صورت گرفته و امکان بهره‌برداری از منابع اطلاعاتی گسترده‌تر و تسهیل در امور پژوهشی را فراهم می‌آورد. که کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س) در زمره اولین کتابخانه های دانشگاه های است که اعلام آمادگی همراهی نموده است.
 پیوستن به فهرستگان یادشده افزون بر افزایش دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و اعضای هیئت علمی به منابع علمی و پژوهشی، موجب توسعه همکاری‌های کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س) به‌ویژه دسترسی به منابع دیگر کتابخانه‌ها و تسهیل و تسریع فهرست‌نویسی تعاونی و فهرست‌نویسی نسخه‌برداری خواهد شد.چرا که در فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی که در سال 1403 بنیان گذاری شده ، داده‌ها و فراداده‌های منابع فارسی 14 کتابخانه دانشگاهی دیگر از جمله دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، شهید باهنر کرمان، ارومیه، خلیج فارس بوشهر، بین‌المللی امام رضا (ع)، دامغان، گنبد کاووس، حضرت معصومه (س)، علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، صنعتی کرمانشاه، و هنر شیراز و... به صورت یکجا و منسجم، دسترسی یکپارچه پژوهشگران به بیش از یک میلیون منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه‌های دانشگاهی را میسر ساخته است و با پیوستن سایر کتابخانه‌های دانشگاهی و کتابخانه های تخصصی امکان دسترسی کتابخانه های بیشتری را فراهم خواهد کرد.
 این فهرستگان در نشانی https://aln.irandoc.ac.ir/ قابل‌دسترس است.
امید است که با این اقدام انجام امور پژوهشی بیش از پیش برای کاربران کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س) تسهیل شود.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:64
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
    centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
    کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
    فاکس :
    021-88041575