۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

روش های آزمایشگاهی بیوشیمی

ارسال شده در تاریخ 1401/09/12
ساعت 10:36
روش های آزمایشگاهی بیوشیمی

نام کتاب: روش های آزمایشگاهی بیوشیمی

مولف/ مولفان: دکتر پریچهر حناچی، دکتر نعیمه نجفی، روشنک زرین­قلمی.

مترجم/ مترجمان:

ناشر: تیمورزاده نوین

تاریخ نشر: 1399

تعداد صفحات: 166ص.

شابک: 1-697117-622-978

موضوع: زیست­شیمی دستنامه­های آزمایشگاهی

توضیحات:

با توجه به اهمیت بیوشیمی پایه ای و بالینی برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی و زیستی در این کتاب سعی شده است علاوه بر مرور مطالب پایه و مهم بیوشیمی به جنبه های کاربردی بیوشیمی در شناخت و تشخیص بیماری ها نیز اشاره گردد. مطالب در پانزده فصل جمع آوری شده است. در فصل اول رعایت شرایط ایمنی در آزمایشگاه و در فصل دوم آشنایی با وسایل آزمایشگاه شرح داده شده که مهم ترین بخش کار در آزمایشگاه می باشد. در فصل سوم واحدهای اندازه‌گیری بیان شده که لازمه و پیش نیاز فصل چهارم محلول سازی و تهیه محلول ها است. از آنجایی که بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی در pH خاص صورت می گیرد که توسط بافرها ایجاد می گردد فصل پنجم به بافرها و فصل ششم به تیتراسیون اسید و باز و فصل هفتم به شناساگرها اختصاص داده شد. در فصل های فصل هشتم تا یازدهم آزمایش های مربوط به شناسایی قندها، لیپیدها و اسیدهای آمینه و پروتیئن ها آورده شده است. در فصل های دوازدهم تا چهاردهم روش های مختلف اسپکتروفتومتری، الکتروفورز ، کروماتوگرافی با دیدگاه کاربردی در زیست شناسی به تفصیل بیان شده است. در آخر، فصل پانزدهم آزمایشات بالینی بیوشیمی به تفصیل آمده است.

هدف اصلی از نگارش این کتاب کاربرد روش آزمایشگاهی برای استفاده تحقیقاتی و آزمایشگاهی دانشجویان و پژوهشگران علوم پزشکی و زیستی بویژه رشته بیوشیمی می باشد. امید است که مطالب جمع آوری شده مورد استفاده پژوهشگران قرار گرفته و در جهت پیشرفت و توسعه دانش پزشکی و علوم زیستی موثر واقع شود.از تمامی اساتید و دانشجویان گرامی تقاضا می شود تا ما را از نظرات خود مستفیذ کرده تا در چاپ های بعدی مد نظر قرار بگیرد.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:566
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
    centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
    کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
    فاکس :
    021-88041575