۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

شرح وبینار ScienceDirect, Scopus و ScienceDirect Topics

ارسال شده در تاریخ 1400/09/23
ساعت 09:00
شرح وبینار   ScienceDirect, Scopus و ScienceDirect Topics

همزمان با بیست و دومین دوره هفته پژوهش و فناوری، وبینار   ScienceDirect, Scopus و ScienceDirect Topics در تاریخ 22 آذرماه ساعت 13 الی 15دبه صورت مجازی توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا برگزار شد. در ابتدای این وبینار خانم  دکتر نوربخش رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه به حاضرین در جلسه خوش آمدگویی  گفته  و ادامه جناب آقای مهندس اعظمی نماینده شرکت فرآیدا به امکانات جدید پایگاه الزویر در زمینه پایگاه  پرداختند ScienceDirect, Scopus و ScienceDirect Topics پرداختند.
 
اسکوپوس بزرگترین پایگاه استنادی و چکیده مقالات در جهان است. این پایگاه دارای حدود 78 میلیون مقاله و 170 هزار پروفایل پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات و 16 میلیون پروفایل پژوهشی نویسندگان است. اسکوپوس به واسطه ابزارهای قدرتمند کشف و تحلیل به عنوان یک پایگاه مرجع توسط بیش از 5000 موسسه دانشگاهی، دولتی و شرکت‌های خصوصی برای رنکینگ، ارزیابی، گزارش و چشم‌انداز فعالیت‌های تحقیقاتی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این پایگاه محققین قادر به جستجو در تمام حیطه‌های موضوعی، پیدا کردن ترندهای پژوهشی، انتخاب ژورنال مناسب برای ارسال مقاله و همچنین ردیابی و ارزیابی تاثیر مقاله منتشر شده از جنبه‌های مختلف هستند.

پلت‌فرم ScienceDirect ارائه‌دهنده‌ی ژورنال‌ها و کتاب‌های الکترونیکی الزویر با ویژگی‌های هوشمند است که از آموزش، یادگیری و تحقیقات هوشمندانه پشتیبانی می‌کند و با بیش از 2500 ژورنال و بیش از 30000 کتاب الکترونیکی به موسسات دانشگاهی، سازمان‌های دولتی و واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع مختلف خدمت می‌کند. پلت‌فرم ScienceDirect متن کامل ژورنال‌های با کیفیت بالا را با فناوری‌های پیشرفته و ابزارهای بصری گردهم می‌آورد تا آموزش، دوره‌ها و تحقیقات را کارآمدتر و موثرتر کند.

الزویر فناوری و محتوا را برای ایجاد یک ابزار جدید ترکیب کرده است تا روند تحقیق را بهبود ببخشد. این ابزار که ScienceDirect Topics نام دارد صدها هزار صفحه موضوعی را در پلت‌فرم ScienceDirect ارائه می‌دهد که هر یک حاوی اطلاعات مختصر و انتخاب شده از کتاب‌های مرجع است. ابزار ScienceDirect Topics با پیوند دادن مفاهیم خاص موجود در مقالات ژورنال‌ها به صفحات موضوعی درک مطلب را برای همه محققان در همه سطوح بهبود می‌بخشد و آنها را در مسیر کشف راهنمایی می‌کند. در مسیر فرضیه تا کشف، یک محقق به آسانی می‌تواند در باتلاقی از اطلاعات نادرست و منابع غیرقابل اطمینان غرق شود و تنها امیدوار باشد که در حال جستجو در مورد موضوعی نامعلوم است. نتیجه این کار جستجوی سوزن در انبار کاه و دورماندن از اطلاعات درست خواهد بود.

به همین دلیل است که الزویر ScienceDirect Topics را ایجاد کرده‌ است. این پیشرفت تحقیقاتی جدید، اتصال زمینه‌های علمی مختلف را با هم ممکن ساخته و یک شبکه جستجو ایجاد می‌کند که به واسطه آن یادگیری خلاقانه در محیطی عالی مهیا می‌شود. با استفاده از شبکه ScienceDirect Topics، کلیدی‌ترین موضوعات که برای درک و تخمین منابع مفهومی حیاتی هستند، پیش‌بینی می‌شوند و اینگونه است که به بهبود و تسریع نگرش علمی محقق کمک می‌کنند. 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:1034
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
    centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
    کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
    فاکس :
    021-88041575