۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

آزمون های سنجش ویژگی‌های تحصیلی و آموزشگاهی

ارسال شده در تاریخ 1400/09/14
ساعت 11:37
آزمون های سنجش ویژگی‌های تحصیلی و آموزشگاهی


عنوان: آزمون های سنجش ویژگی‌های تحصیلی و آموزشگاهی

تدوین و تألیف: سیده فاطمه موسوی
موضوع: روان شناسی - آزمون ها
آموزش و پرورش - آزمون ها

خلاصه:
امروزه مربیان، روان­شناسان، روان­پزشکان، راهنمایان شغلی، صنعتی، نظامی و... بی­وقفه و گسترده در حال کاربرد فزاینده انواع مختلف آزمون­ها هستند. می­توان گفت نخستین آزمون­ها و کاربرد مفید آنها در آموزش و پرورش انجام شد.
با توجه به ضرورت بهره­گیری از آزمون در مطالعۀ ویژگی­های دانش­آموزان، و از آنجایی که کتاب­های مختلفی با عناوین مختلف آزمون­های روانی، آزمون­های هوش، آزمون­های شخصیت و .... نگاشته شده، مؤلف درصدد برآمده است که آزمون­های گوناگون حوزه تحصیلی و آموزشی یادگیرندگان در مدرسه و دانشگاه را به منظور استفاده متخصصان تربیتی، مشاوران و نیز معلمان برای مطالعه، بررسی، شناسایی، تشخیص ویژگی­ها و مشکلات این حوزه و نیز راهنمایی یادگیرندگان تحت یک مجموعه­ گردآوردی نموده تا امکان دسترسی و استفادۀ این عزیزان را به آزمون­های این حیطه سهولت بخشد.

در مجموعۀ حاضر پس از مقدمه­ای کوتاه دربارۀ آزمون­های تحصیلی و هدف از ساخت و گسترش آنها در عرصۀ فعالیت­های آموزشی و پژوهشی، انواع آزمون­های ساخته­شده توسط محققان داخلی و خارجی _که اعتبار و روایی آنها به تأیید رسیده است_ با توجه به حوزۀ مورد سنجش (شناختی، عاطفی، رفتاری) در سه فصل طبقه­بندی و به خوانندگان عرضه شده است. در معرفی هر آزمون، ابتدا تعاریف نظری سازه موردنظر، ابزار ساخته­شده برای ارزیابی آن سازه، سازنده، هدف از ساخت آن، شیوۀ نمره­گذاری، خرده­آزمون­ها، پایایی و روایی داخلی و خارجی آن و در پایان سؤال­ها یا گویه­های آزمون مورد توجه قرار گرفته است. در فصل چهارم نیز با عنوان آزمون­های دیگر، مقیاس­هایی معرفی شده­اند که خصوصیات روان­سنجی دقیقی برای آنها معرفی نشده است.


ناشر:رشد
سال نشر:1398
تعداد صفحات:304
شابک:9786003511316

ارسال کننده:
تعداد بازدید:255
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
    centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
    کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
    فاکس :
    021-88041575