صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
صفحه اصلی
معرفی
معرفی کتابخانه
اهداف
رئیس
کارشناسان مرکز
کتابخانه نابینایان
جستجو در منابع
سامانه جستجو کتاب
سامانه آرشیو دیجیتال
سامانه جستجوی یکپارچه دانشگاه ها (باغ دانش)
سامانه فروش الکترونیکی کتاب
بانک های اطلاعاتی
بانک های اطلاعاتی پیوسته
بانک های اطالاعاتی دسترسی آزاد
لیست مجلات نامعتبر (مجلات یغماگر)
تازه های کتابخانه
تازه های خریداری شده
تازه های فهرست نویسی
نمایشگاه دائمی کتاب
مدیریت سبز
منابع
پایان نامه
کتاب های لاتین
کتاب های فارسی
سایر منابع
فرایند کتابخانه
سفارش کتاب
اهدا کتاب
آزمون های سنجش ویژگیهای تحصیلی و آموزشگاهی
ارسال شده در تاریخ
1400/09/14
ساعت
11:37
عنوان: آزمون های سنجش ویژگیهای تحصیلی و آموزشگاهی
تدوین و تألیف: سیده فاطمه موسوی
موضوع: روان شناسی - آزمون ها
آموزش و پرورش - آزمون ها
خلاصه:
امروزه مربیان، روانشناسان، روانپزشکان، راهنمایان شغلی، صنعتی، نظامی و... بیوقفه و گسترده در حال کاربرد فزاینده انواع مختلف آزمونها هستند. میتوان گفت نخستین آزمونها و کاربرد مفید آنها در آموزش و پرورش انجام شد.
با توجه به ضرورت بهرهگیری از آزمون در مطالعۀ ویژگیهای دانشآموزان، و از آنجایی که کتابهای مختلفی با عناوین مختلف آزمونهای روانی، آزمونهای هوش، آزمونهای شخصیت و .... نگاشته شده، مؤلف درصدد برآمده است که آزمونهای گوناگون حوزه تحصیلی و آموزشی یادگیرندگان در مدرسه و دانشگاه را به منظور استفاده متخصصان تربیتی، مشاوران و نیز معلمان برای مطالعه، بررسی، شناسایی، تشخیص ویژگیها و مشکلات این حوزه و نیز راهنمایی یادگیرندگان تحت یک مجموعه گردآوردی نموده تا امکان دسترسی و استفادۀ این عزیزان را به آزمونهای این حیطه سهولت بخشد.
در مجموعۀ حاضر پس از مقدمهای کوتاه دربارۀ آزمونهای تحصیلی و هدف از ساخت و گسترش آنها در عرصۀ فعالیتهای آموزشی و پژوهشی، انواع آزمونهای ساختهشده توسط محققان داخلی و خارجی _که اعتبار و روایی آنها به تأیید رسیده است_ با توجه به حوزۀ مورد سنجش (شناختی، عاطفی، رفتاری) در سه فصل طبقهبندی و به خوانندگان عرضه شده است. در معرفی هر آزمون، ابتدا تعاریف نظری سازه موردنظر، ابزار ساختهشده برای ارزیابی آن سازه، سازنده، هدف از ساخت آن، شیوۀ نمرهگذاری، خردهآزمونها، پایایی و روایی داخلی و خارجی آن و در پایان سؤالها یا گویههای آزمون مورد توجه قرار گرفته است. در فصل چهارم نیز با عنوان آزمونهای دیگر، مقیاسهایی معرفی شدهاند که خصوصیات روانسنجی دقیقی برای آنها معرفی نشده است.
ناشر:رشد
سال نشر:1398
تعداد صفحات:304
شابک:9786003511316
ارسال کننده:
تعداد بازدید:
255
تصاویر مرتبط:
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
کد امنیت