۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

مهم: اشتراک جدید پایگاه ابر نور

ارسال شده در تاریخ 1400/06/21
ساعت 10:04
مهم: اشتراک جدید پایگاه ابر نور

با بررسی و پیگیری بخش فناوری اطلاعات کتابخانه مرکزی دسترسی به پایگاه جدیدی بنام ابر نور برای کاربران دانشگاه الزهرا فراهم گردیده  که شامل بیش از 215 نرم افزار نور است .

سامانه ابر نور (پیشخوان بر خط نرم افزارهای نور) از مجموعه پایگاه های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است. وظیفه این پایگاه فراهم سازی امکان دسترسی به نرم افزارهای نور از طریق اینترنت و بدون نیاز به نصب برنامه ها و همچنین اجرا در بسترهای ویندوزی و غیر ویندوزی است.

 مجموعه نرم افزارهای نور شامل کتاب های الکترونیکی در حوزه های قرآن و علوم قرآن، فقه و علوم حدیث، فقه و احکام، اخلاق و عرفان، طب، خانواده و مشاوره، زبان و ادبیات، نجوم و جغرافیا، تاریخ و  فرهنگ، کتابشناسی، کاربردی و موارد دیگر است که  به ابزارهای مهمی در پژوهش های اسلامی تبدیل شده­اند .

بروز چالش­هایی مثل استفاده از سخت­افزارها و سیستم عاملهای مختلف و همچنین محدودیت فضای ذخیره­سازی به همراه بهبود ارتباطات اینترنتی، موجب شکل­گیری مفهوم فضای ابری)  (Cloudingشد. در مدل فضای ابری، نیاز به نصب نرم­افزار و ذخیره داده روی رایانه­های شخصی و الزام اجرا در سیستم عامل خاصی نیست. این نگرش، به عنوان یک راه­حل، به کمک مرکز تحقیقات کامپیوتری آمد تا بر مشکل تنوع سکو و ضعف منابع تلفن های هوشمند و تبلت ها، فایق آید.

از جمله ویژگیهای سامانه ابر نور، دسترسی سریع در هر زمان و مکان، اجرا نرم­افزارها از طریق مرورگر  Browser، عدم نیاز به نصب ابزار) (Receiver، کاهش شدید هزینه ­های خرید، روزآمدسازی خودکار نرم ­افزارهای نور و دسترسی سریع به محصولات جدید مرکز می باشد.

در این راستا کاربران می توانند با عضویت در این پایگاه از خدمات تحت وب آن بهره مند شوند.

آدرس https://abrenoor.ir/

برای دسترسی به پایگاه های بیشتر به لینک پایگاه های کتابخانه مرکزی مراجعه نمایید.

 
https://centrallib.alzahra.ac.ir/page-lib/fa/33/form/pId20787

راهنمای استفاده از ابر نور

ارسال کننده:
تعداد بازدید:597
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران،ده ونک، میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا، جنب مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا ،ساختمان کتابخانه مرکزی
    centrallibrary.management[at]alzahra.ac.ir
    کدپستی : 1993891176 تلفن : 021-85692228
    فاکس :
    021-88041575