۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر

برگزاری اولین نشست تخصصی منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه (ع) در تمدن اسلامی

ارسال شده در تاریخ 1402/07/30
ساعت 11:09
برگزاری اولین نشست تخصصی منزلت و نقش مادران اهل بیت  و امامان شیعه (ع) در تمدن اسلامی

اولین نشست تخصصی "منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه (ع) در تمدن اسلامی " از سوی بنیاد بین‌‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، توسط گروه مطالعات زنان و خانوداه و با همکاری معاونت پژوهشی و بین الملل دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی با حضور دکتر سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، دکتر شهلا بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا (س) و خانم دکتر زهرا میرحسینی عضو هیات علمی گروه مطالعات زنان و خانوداه برخی از اساتید، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و علاقه‌مندان، مورخ یکشنبه 30 مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س)، در این نشست دکتر پاد ضمن قدردانی از میزبانی و همکاری دانشگاه الزهرا (س) در برگزاری این نشست گفت: آنچه بیش از هرچیز در همکاری حوزه دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برای برگزاری این همایش موضوعیت داشته است، بحث مادران ائمه به‌عنوان میراث گرانبهای شیعه در بحث جنسیت و زن است.
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بیان اینکه در طول این سال‌ها به بحث ایجابی در حوزه زن کمتر توجه شده و بیشتر به بحث‌های سلبی پرداخته شده است، افزود: این در حالی است که ما این میراث گرانبها را داریم و می‌توانیم بر اساس آن، با قبول داشتن جنسیت زن در کنار نقش‌ها و ارزش‌های ذاتی آن، به این میراث مراجعه کنیم.
دکتر پاد در پایان با تاکید بر ضرورت برگزاری این جلسات، گفت: برگزاری این برنامه‌ها، یک اقدام اگرچه دیرهنگام اما به‌جا است. مخصوصا در شرایطی که پیوسته ادعا می‌شود در اسلام به حقوق مادی و معنوی زن توجه نمی‌شود، می‌توان بهترین ادله تاریخی را از همین نگاه‌های تاریخی و روایی ارائه داد.

در ادامه، دکتر بختیاری عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) مطالبی را در خصوص جایگاه همسر در بینش و منش امان شیعه مطالبی را نیز عرض داشتند.
همچنین در ادامه، دکتر سعید طاووسی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر ناهید طیبی مدیر دانشنامه زن مسلمان در پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا قم و حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمیدرضا مطهری عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطالبی را در خصوص فرضیه ازدواج‌های بیناملیتی ائمه و همگرایی جوانی در عصر پیش‌ از ظهور، اهمیت و جایگاه زن در اسلام و... بیان کردند.
در پایان، از پوستر فراخوان بیست و یکمین دوره همایش بین‌المللی امام رضا (ع) با موضوع بررسی منزلت و نقش مادران و زنان منسوب معصومین و امامان شیعه در تمدن اسلامی رونمایی شد.
این همایش همزمان با ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت سال 1403 در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
 

ارسال کننده:حاج موسی
تعداد بازدید:683
تصاویر مرتبط:

  • 02neshast_0
  • 02neshast_1
  • 02neshast_2
  • neshast8_0
  • neshast8_1
  • neshast8_2

برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
دانشگاه الزهرا
 تهران،خيابان شيخ بهايي شمالي،درب شرقي دانشگاه الزهرا، ساختمان مصلي نژاد، دانشكده علوم اجتماعي و اقتصادي   كدپستي : 1993893973
تلفن : 982188058491+ فاكس : 982188047862+
 socialeconomic[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.