آیین گرامی‌داشت مقام استاد و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه الزهرا(س)

ارسال شده در تاریخ 1403/02/18
ساعت 21:52
آیین گرامی‌داشت مقام استاد و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه الزهرا(س)

ویژه برنامه های دهه سرآمدی دانشگاه الزهرا (س)، با شعار " آموزش نوین و هدفمند، مهارت افزایی و اشتغال آفرین" 8 تا 17 اردیبهشت ماه 1403، به همت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا(س)، به نقل از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، آیین پایانی دهه سرآمدی آموزش دانشگاه، با حضور هیات رئیسه دانشگاه، مهمانان ویژه خانم دکتر حق جو رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی رئیس جمهور، دکتر نورپور مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت عتف، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه، مورخ 17 اردیبهشت 1403 در سالن اجتماعات دکترتورانی دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه الزهرا(س)، با تبریک دهه سرآمدی آموزش و گرامی داشت مقام والای معلم، عنوان نمودند شایسته است دانشگاه کار و دلبستگی اصلی استاد باشد . استاد باید دانشگاه را به مکانی برای گره زدن تحقیقات علمی با فنآوری، برنامه ریزی برای دیپلماسی علمی، پیوند زدن علم با صنعت و تجارت ، تولید و توزیع محصول تبدیل نماید.
ایشان در ادامه با بیان رهنمود ارزشمند رهبر معظم انقلاب در فروردین 1403 درارتباط با سه وظیفه مهم دانشگاه : تولید علم، تربیت عالم و جهت دهی به این دو تاکید کردند که اگر رکن سوم نباشد علم ابزاری در دست قدرت های استکباری می شود .
دکتر ناظم بکایی همچنین با اشاره به خیزش و بیداری سراسری اخیر اساتید و دانشجویان متفکر و آزاده در مراکز علمی سراسر جهان، در مواجهه با دد منشی استکبار جهانی، بر حمایت دوباره و راسخ دانشگاهیان الزهرا (س) از این حرکت عظیم تأکید کردند.
در ادامه دکتر نورپور در سخنرانی خود به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه جذب دانشجوی دکتری به شیوه استاد محور و ابلاغ ویرایش دوم آئین نامه جدید آن در سال جاری پرداخت ؛ و بیان داشت : مزیت های این روش همچون تعامل بیشتر دانشجو با استاد و مشخص بودن نقشه راه علمی دانشجو تا پایان دوره تحصیل ، حذف دروس اجباری و گرایش های دوره دکتری با استفاده از ظرفیت اساتید هر دانشگاه ، جذب دانشجو بر مبنای نیاز سنجی در این شیوه است .
در انتهای مراسم از برگزیدگان دانشگاه در حیطه آموزش تجلیل و قدر دانی شد. دو نفر استادان نمونه کشوری دانشگاه ، دو نفر استادان برگزیده جایزه شاگرد پروری شیخ مفید بنیاد علمی نخبگان در دانشگاه الزهرا (س)، سرآمدان گروههای آموزشی ، دانشکده ها و مستمر ( 58 نفر ) .

 
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:1109
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    تلفن: 982188044040+
    فاکس: 982188035187+
    رایانامه:pr[at]alzahra.ac.ir
    آدرس: تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
    کدپستی: 1993893973
    logo-samandehi
    کلیه حقوق مادی و معنوی این پرتال برای دانشگاه الزهرا محفوظ است.