گام موثری دیگر از معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا در مقابله با کرونا
ارسال شده در تاریخ 1399/07/21
ساعت 13:28
 
الکترونیکی‌شدن درخواست‌های آموزشی دانشجویان در 12 پیشخوان خدمت سامانه گلستان با روند صعودی در سال 99

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، پس از شیوع ویروس کرونا و پیشگام شدن دانشگاه الزهرا در حوزه آموزش مجازی در بین دانشگاه‌های کشور و اتخاذ تدابیری جهت حفظ سلامت هرچه بیشتر اساتید و دانشجویان و جلوگیری از شیوع این ویروس، اکنون معاونت آموزشی دانشگاه جهت انجام کلیه امور آموزشی و ارائه خدمات مختلف، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ها و پیشخوان‌های متنوعی کرده است.
استانداردسازی ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان منطبق بر آیین‌نامه و شیوه‌نامه داخلی، امکان پیگیری سریع فرآیندهای آموزشی - پژوهشی از مسیر پیشخوان خدمت سامانه آموزشی گلستان، دریافت گزارش‌های موضوعی از طریق سامانه و اطلاع رسانی آسان در راستای بهبود عملکرد از مسیر پیشخوان خدمت سامانه گلستان، استفاده بهینه از امکانات موجود و استقرار نظام مدیریت و بهره‌وری سبز و شفاف‌سازی، افزایش رضایت‌مندی و تکریم ارباب رجوع ازجمله مزایای این سامانه است.
علاوه بر آن، انجام این اقدام از سوی معاونت آموزشی، سبب پیگیری سریع فرآیندهای آموزشی- پژوهشی، دریافت گزارش های موضوعی از طریق سامانه و اطلاع رسانی آسان در راستای بهبود عملکرد، استفاده بهینه از امکانات موجود و استقرار نظام مدیریت و بهره وری سبز و شفاف سازی، افزایش رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع از مسیر پیشخوان خدمت سامانه آموزشی گلستان شده است.
امکان استفاده از این سامانه‌ها برای اساتید، کارشناسان، دانشجویان و دانش آموختگان از طریق موبایل یا کامپیوتر فراهم است و افراد با مراجعه به سایت دانشگاه و ورود به میز خدمت وارد بخش خدمات آموزشی شده و پس از مطالعه نحوه استفاده (راهنما و دستورالعمل‌ها) از هر یک از پیشخوان‌ها، می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از جمله دریافت آسان‌گواهی موقت، دانشنامه، درخواست‌های آموزشی شورایی و کمیسیون، کارنامه انگلیسی غیر رسمی و ....دریافت نمایند.
همچنین یکی از مهمترین پیشخوان‌های راه اندازی شده اخیر، درخواست انجام فعالیت پژوهشی - علمی دانشجویان بصورت حضوری و از طریق پیشخوان خدمت با شبکه همکاری معاونت دانشجویی و معاونت آموزشی است که پس از تایید سلامت دانشجویان مجوز ورود دانشجویان به دانشگاه صادر خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ پس از ورود ویروس کرونا و الزام به تعلیق کلاس‌های حضوری به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دانشگاه الزهرا از هفته دوم اسفندماه سال 98 با اتخاذ تدابیری جدی و مشارکت‌ بخش‌های گوناگون دانشگاه، ارائه خدمات آموزشی را به منظور عدم بروز اختلال در یادگیری دانشجویان و تدریس دروس به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داد.
بر همین اساس دانشگاه از همان ابتدا، اقدام به تعریف 786 استاد، 8555 دانشجو و 2249 درس‌ارائه شده در نیم سال جاری در سامانه آموزش الکترونیک ( lms ) و کلاس‌های آموزش همزمان کرد که حدود 35% از اساتید شیوه آموزش در قالب کلاس آنلاین همزمان را انتخاب کردند و 65% دیگر نیز سامانه lms مورد استفاده قرار دادند.

دسترسی به پیشخوان خدمات آموزشی: پایین صفحه وب سایت دانشگاه، در بخش میز خدمت
 
 
 
بررسی مکانیزه کردن فرآیندهای آموزشی در سامانه گلستان(پیشخوان ها)
 
ارسال کننده:
تعداد بازدید:598
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    راهنمای جامع تلفن های دانشگاه الزهرا    آدرس: تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
     
    کدپستی: 1993893973 تلفن: 982188044040+ فاکس: 982188035187+ رایانامه: pr[at]alzahra.ac.ir
    کلیه حقوق مادی و معنوی این پرتال برای دانشگاه الزهرا محفوظ است.