۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

نمایشگاه ها

 
نمایشگاه آثار دانش‎آموختگان رشتۀ نگارگری دانشگاه الزهرا(س)، روز یکشنبه 30 بهمن‎ماه 1401 با حضور اعضای محترم هیئت رئیسۀ دانشکدۀ هنر، جمعی از اساتید و دانشجویان در مکان نگارخانۀ هنر دانشکده آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه، 44 اثر از آثار دانش‎آموختگان رشتۀ نگارگری که در بازۀ سال‎های 1396 تا 1401 اجرا شده، به نمایش درآمده است. نمایشگاه آثار دانش‎آموختگان رشتۀ نگارگری، نخستین نمایشگاه پس از رکود ناشی از گسترش بیماری کروناست که با مدیریت دکتر مریم کشمیری، عضو هیئت علمی گروه نقاشی (رشتۀ کتابت و نگارگری) و همراهی اساتید برجستۀ این گروه برپا شده است.
 

آثار در این نمایشگاه در دو گروهِ «مشق از کارهای قدمایی» و «ساخت و پرداخت‎های نوآورانه» می‎گنجند. مشق‎ها، برگرفته از آثار هنرمندان برجستۀ سده‎های پیشین، مانند رضاعباسی است. در این میان، برخی آثار نوآورانه نیز هم‎راستا با دغدغه‎ها و دل‎مشغولی‎های هنرمند معاصر به چشم می‎آید. تلاش برای پرداخت مضامین مذهبی به شیوۀ سنتی در قالب‎های سه‎بعدی جهت ارتباط اثر با فضای پیرامونی، درآمیزی یافته‎های نوین علمی (مانند عکاسی از امواج صوتی) با تذهیب قدمایی، هم‎آمیزی نقاشی سنتی ایرانی با مضامین و ادبیات بین‎الملل مانند کمدی الهی دانته، و توجه به امکان بهره‎مندی از آرایه‎های قدمایی در صنعت پوشاک از نمونه تکاپوهای هنرمندان نوآور این نمایشگاه است.

با وجود گوناگونی چشم‎گیر این مجموعه، تمامی آثار در شاخه‎های گوناگون هنرهای سنتی مانند تذهیب، تشعیر، گل و مرغ و نگارگری جای می‎گیرند و همگی به جز یک اثر، با تکنیک گواش بر بوم سنتی (کاغذی) اجرا شده‎اند. اثر پرواز تنها کاری است که با تکنیک آکرلیک بر بوم پارچه‎ای پرداخت شده است.

نمایشگاه آثار دانش‎آموختگان رشتۀ نگارگری دانشگاه الزهرا(س) تا تاریخ 10 اسفندماه 1401، همه روزه (به جز پنج‎شنبه و جمعه) از ساعت 9 تا 14 میزبان علاقمندان است.

تاریخ به روز رسانی:
1401/12/21
تعداد بازدید:
192
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان شیخ بهایی -میدان شیخ بهایی-دانشگاه الزهرا -دانشکده هنر کدپستی : 1993893973
تلفن : 85692525-88035801 فاکس : 88035801
 art[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.