۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

برگزاری جلسه هم اندیشی بازنگری برنامه راهبردی دانشگاه الزهرا(س) (1404-1398) با حضور اعضای محترم بسیج اساتید

جلسه هم اندیشی بازنگری برنامه راهبردی با حضور سرکار خانم دکتر حق بین، سرپرست محترم دانشگاه، سرکار خانم دکتر خادمی، رئیس محترم بسیج اساتید، سرکار خانم دکتر مداحی، مدیر محترم برنامه، بودجه و تحول سازمانی و سایر اعضای محترم بسیج اساتید روز دوشنبه مورخ24 مرداد 1401 در تالار اندیشه ساختمان خوارزمی برگزار گردید.

با عنایت به برخورداری بسیج اساتید از پشتوانه عظیم علمی و اعتقادی اساتید مومن، انقلابی و دغدغه‌مند، ایفای نقش ایشان در تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی (طبق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری) بسیار موثر می‌باشد. در همین راستا و همچنین پیرو آغاز فرآیند بازنگری برنامه راهبردی دانشگاه الزهرا(س) (1404-1398)، جلسه هم اندیشی بازنگری برنامه راهبردی با حضور سرکار خانم دکتر حق بین، سرپرست محترم دانشگاه، سرکار خانم دکتر خادمی، رئیس محترم بسیج اساتید، سرکار خانم دکتر مداحی، مدیر محترم برنامه، بودجه و تحول سازمانی و سایر اعضای محترم بسیج اساتید روز دوشنبه مورخ24 مرداد 1401 در تالار اندیشه ساختمان خوارزمی برگزار گردید.
ابتدا سرکار خانم دکتر حق بین، سرپرست محترم دانشگاه به ارائه نکاتی در خصوص لزوم بازنگری برنامه راهبردی دانشگاه برای افق زمانی (1404-1398) با توجه به سیاست‌ها و اسناد بالادستی و همچنین هدف از برگزاری این جلسه به منظور بهره بردن حداکثری از ظرفیت نخبگانی دانشگاه، به‌ویژه بسیج اساتید پرداختند. ایشان همچنین ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تحول و تحرک در عملکرد دانشگاه به‌ویژه در حوزه علوم انسانی و پژوهش و فناوری، تبیین و رواج اندیشه‌های اسلام را از وظایف اصلی دانشگاه به عنوان محل تولید فکر و اندیشه به‌ویژه در حوزه زنان و خانواده دانستند و به ضرورت ارتقا اعتبار و شهرت دانشگاه، از طریق تبدیل شدن به قطب علمی در حوزه بانوان، خانواده و کودک اشاره نمودند.
در ادامه سرکار خانم دکتر مداحی مدیر محترم برنامه، بودجه و تحول سازمانی و دبیر شورا، ضمن اشاره به برخورداری بسیج اساتید از پشتوانه عظیم علمی و اعتقادی اساتید مومن، انقلابی و دغدغه‌مند، نقش آنان را در تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی (طبق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری) بسیار موثر دانستند؛ و با تاکید بر ضرورت برنامه‌محوری جهت تحقق دانشگاه‌ تراز انقلاب، گزارش جامعی از برنامه راهبردی فعلی دانشگاه، اقدامات اولیه انجام شده در خصوص بازنگری برنامه و نتایج مطالعات تطبیقی برنامه راهبردی دانشگاه‌های داخلی و خارجی ویژه بانوان ارائه نمودند. همچنین سرکار خانم دکتر خادمی، رئیس محترم بسیج اساتید، نکاتی را در خصوص ضرورت تحقق اهداف راهبردی دانشگاه و لزوم برنامه ریزی و نیز درنظر گرفتن حمایت‌های ویژه از بانوان و خانواده به عنوان دانشگاه جامع خاص بانوان، مطرح کردند.
سپس با توجه به نکات مطرح شده در خصوص مطالعات انجام شده، اعضا به تبادل نظر و ارائه دیدگاه های خود جهت تحقق چشم انداز، ماموریت و رسالت دانشگاه پرداختند. از جمله اهم موضوعات و نکات مطرح شده می‌توان به ضرورت تحقق فرمان سال در خصوص تولید دانش¬بنیان و اشتغال آفرین، ارتقای کمی توام با ارتقا اثربخشی و کیفی انتشارات علمی اعضای دانشگاه، تقویت رویکرد پرورش مدیران موفق زن، ارتقا بهره وری پژوهشکده زنان دانشگاه، معرفی الگوی زن مسلمان و فرهیخته همراستا با تحقق بیانیه چشم انداز دانشگاه، تولید علم نافع از طریق توجه ویژه به ارتباط با جامعه هدف گسترده‌ی بانوان هم در سطح دانشجویی و هم غیر از آن (بانوان خانه دار، بانوان شاغل و ...) اشاره کرد.

تاریخ:
1401/05/30
تعداد بازدید:
1757
منبع:
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
برنامه ریزی راهبردی
دانشگاه الزهرا
تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،ساختمان خوارزمی، طبقه 8، مدیریت برنامه بودجه و تحول سازمانی
tarhobarname[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993893973 تلفن : 88041460
فاکس :
88613846
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.