۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

درباره گروه

زبان روسی از پرگویش ترین زبانهای اروپا محسوب شده و از میان زبان‌های اسلاوی دارای بیشترین پراکندگی است. در اروپای شرقی، شمال شرق آسیا و به ویژه در روسیه و سایر کشورهای تشکیل دهنده شوروی سابق به این زبان صحبت می‌شود. از مهمترین موجبات افزایش شمار علاقمندان به فراگیری زبان روسی در ایران، می توان به همسایگی با کشور روسیه و روابط دیرینه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با این کشور و توان بالای علمی دانشگاه‌های روسی زبان، به خصوص در رشته‌های علوم انسانی و فنی از یک سو و جایگاه زبان روسی در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق از سوی دیگر، اشاره کرد.

گروه زبان روسی دانشگاه الزهرا(س) از سال 1389 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی کرده است. فارغ التحصیلان این گروه توانسته اند رتبه های برتر آزمون کارشناسی ارشد را کسب کرده و وارد مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های معتبر ایران شوند.

برگزاری همایش های بین المللی، نمایشگاه های فرهنگی، جشنواره های قرآنی، کارگاه های آموزشی مختلف با محوریت زبان روسی باحضور اعضای گروه و یا اساتید مجرب از دانشگاه های داخل و خارج و نیز سخنرانی های متنوع علمی و فرهنگی در کارنامه فعالیت چند ساله این گروه می باشد.

مدیریت گروه زبان روسی دانشگاه الزهرا (س) از سال 1389 تا 1390 به عهده خانم دکتر انسیه خزعلی و از سال 1390 تا 1394 برعهده خانم دکتر ماندانا نوربخش بوده است و از سال 1394 تا تیرماه 1399 مدیریت گروه بر عهده خانم دکتر دست آموز بوده است وپس از ان  تا دی ماه ماه 1400 خانم دکتر زینب صادقی به عنوان مدیر گروه بودند و در حال حاضر خانم دکتر وجیهه رضوانی به عنوان مدیر گروه می باشند. 

هم اکنون بیش از 100 دانشجو ی مقطع کارشناسی در این گروه مشغول به تحصیل هستند.

چشم انداز 5 ساله گروه

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد
ایجاد گرایشهای جدید مترجمی و ادبیات در مقطع کارشناسی
عقد تفاهم نامه همکاری علمی- فرهنگی با دانشگاه های روسیه و کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز
برگزاری سمینارها و همایشهای تخصصی
تقویت و تجهیز کتابخانه و بخش سمعی بصری زبان روسی
تقویت و تجهیز گروه زبان روسی

مدیر گروه : دکتر وجیهه رضوانی                                      
دکتری زبان روسی
مرتبه علمی:استادیار
شماره تماس: 85692350
آدرس پست الکترونیکی:v.rezvani@alzahra.ac.ir
 

تاریخ به روز رسانی:
1402/12/01
تعداد بازدید:
30686
گروه زبان و ادبیات روسی
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،دانشکده ادبیات
 adabiat[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993893973 تلفن : 982188048038+
فاکس :
982188048038+
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.