دانشگاه الزهرا
جشنواره ها

ردیف

نام جشنواره

لینک

1

 

جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

با عنایت به اینکه دانشجویان و پژوهشگران، سازندگان جامعه و پدید آورندگان جریان‎های فکری و فرهنگی هستند و نتایج تحقیقات آنهاست که دگرگونی و پیشرفت درعرصه های گوناگون علم و فرهنگ را میسر می سازد، شناسایی و معرفی این نخبگان هدف بنیادی جشنواره کتاب سال دانشجویی تعیین شده است.

 

2

 

جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی

جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی 

سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ، بارزترین و شاخص ترین ثمرات تحقیقاتی دانشجویان کشور را مدنظر قرار داده تا با معرفی آن به جامعه دانشگاهی و دانشجویان و پیوند نتایج این تحقیقات با صنعت و تولید ، به اصلاح مسیر و ارتقای امور علمی ـ پژوهشی کشور همت ورزد. این مهم در قالب برگزاری مراسم انتخاب پایان نامه سال دانشجویی بیش از ده سال است که با همت جهاد دانشگاهی در قالب تشکیلاتی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با اهداف ترویجی درحو زه پژوهش و تولید دانش شکل گرفته است.

 
http://www.isba.ir/ShowPage.aspx?kind=7&bcode=54
 

3

 
               

جشنواره بین المللی فارابی

جشنواره بین المللی فارابی 

جشنواره بین‌المللی فارابی، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به‌صورت سالانه برگزار می‌گردد. این جشنواره با عنایت به اهداف مشخص شده برای آن در دو حوزه نظری و کاربردی، از حیث سازمانی به‌گونه‌ای تعریف شده تا از حداکثر حمایت مراکز پژوهشی- آموزشی فعال در گستره علوم انسانی برخوردار باشد.

 

4

 

جشنواره خوارزمی

جشنواره خوارزمی 

جشنواره بین‌المللی خوارزمی بستری است که ضمن تکریم مقام والای اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری، زمینه‌های تعامل و همکاری علمی بین دانشمندان داخل و خارج را نیز فراهم می‌سازد. جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفتمانی است علمی، در راستای استراتژی گفتگوی تمدنها منبعث از روح همزیستی مسالمت آمیز ایرانی و فرهنگ اسلام با جوامع بین‌الملل.

 

5

 

مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‎نامه‎ های دانشجویی

مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‎نامه‎ های دانشجویی

این مسابقات، با جلسه دفاع علمی از پایان‌ نامه‌ها تفاوت دارد و دانشجویانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند، باید در سه دقیقه و با استفاده از یک اسلاید، پایان‌نامه خود را برای حاضران و هیات داوران ارائه دهند و طبیعی است که فن بیان و توانایی انتقال مطلب، آیتم اصلی در جلب نظر هیات داوری است.

 

6

 

جایزه بنیاد البرز

جایزه بنیاد البرز 

این جایزه یکی از با سابقه ترین جایزه های علمی کشور و تنها جایزه علمی بر مبنای سنت حسنه وقف است که قابلیت معرفی به عنوان نوبل ایرانی در تراز جوایز علمی معتبر جهان را دارد.

 

7

 

جشنواره ملی دانشجوی نمونه

جشنواره ملی دانشجوی نمونه 

به منظور شناسایی و معرفی الگوی مناسب دانشجویی، افزایش مراتب معنوی و تشویق دانشجویان در گسترش اصول و ارزش های اسلامی واخلاق حرفه ای و با هدف افزایش تحرک ، نوآوری و شادابی اجتماعی و شناسایی استعدادهای برتر علمی و فرهنگی در بین دانشجویان این جشنواره برگزار می شود.

 

8

 

جشنواره ملی پایان ‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی

جشنواره ملی پایان ‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی 

نظر به ضرورت فرهنگ‌سازی دینی و مذهبی در دانشگاه‌ها و تقویت پژوهش‌های قرآن‌محور مبتنی بر روش‌های صحیح تحقیق در میان دانشجویان، جشنواره ملّی پایان‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان با هدف ایجاد انگیزه و تشویق دانشجویان نسبت به نقش‌آفرینی در حوزه تحقیقات دینی و قرآنی برگزار می‌‌شود.

 

9

 

جشنواره ملی رویش

جشنواره ملی رویش 

اهداف این جشنواره نهادینه سازی هویت کانون های فرهنگی و هنری و شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون ها، تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگ تاکید بر توانمندی مدیریت های فرهنگی و حوزه های کارشناسی کانون های مراکز آموزشی، ترویج فعالیت گروهی و قانون‌مند است.

 

10

 

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان 

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان از جمله برنامه های دیرپایی است که در حوزه ترویج آموزه های دینی و قرآنی در دانشگاه ها به منظور فراهم آوردن زمینه‎ جهت انس بیش از پیش دانشجویان با قرآن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت در محیط دانشگاهی برگزار می شود.

11

 

جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی (امید)
جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی (امید) 

اهداف راهبردی این جشنواره شناسایی و معرفی دانشجویان خالق و مستعد در زمینه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس و ایجاد زمینۀ حمایت از آنان تقویت پویایی و نشاط در فضای عمومی نهاد دانشگاه به‌عنوان یکی از عوامل بازدارنده از آسیب ها و انحرافات اجتماعی به‌ویژه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان‌ها است.

 
 

12

 

جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران 

این جشنواره با هدف ایجاد فضایی مناسب برای تولید آثار فرهنگی و هنری توسط دانشجویان برگزار می شود.

 

13

 

جشنواره ملی حرکت

 جشنواره ملی حرکت

جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی و با تأکید بر هم ‎افزایی، تکثیر ایده‎ های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌های علمی دانشجویی همه ساله برگزار می‌شود.

 

14

 

جشنواره ملی شعر دانشجویی

جشنواره ملی شعر دانشجویی 

جشنواره ملی شعر دانشجویی ایران با مشارکت دانشجویان شاعر یا دوستدار شعر، ادبیات و فرهنگ و هنر در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. این جشنواره به‌همت جهاد دانشگاهی، با مشارکت دانشگاه‌های مختلف، استادان محترم دانشگاه دانشجویان ارجمند و همچنین جمعی از شاعران، مترجمان، منتقدان و پژوهشگران بنام و معتبر کشور برگزار می‎شود.

 

15

 

جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر

جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر 

جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از سال 1390 به منظور حمایت از گروه‎ های دانشجویی تئاتر توسط محمدرضا ژیان مدرس بازیگری و کارگردانی تئاتر فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. این جشنواره توانسته است نقش بسزایی در رشد کیفی تئاتر دانشجویی و تجربی در میان اکثریت دانشجویان تئاتر داشته باشد.

سایت جشنواره

 

16

 

جشنواره نقاشی دانشجویی ژکال

جشنواره نقاشی دانشجویی ژکال 

هدف این دوره از جشنواره در درجه اول نفی و رد آن ساز و کاریست که دانشجویان را به افرادی منفعل تبدیل کرده و سعی بر آن است آن نوع از سوژه شدگی را کشف و مورد بررسی قرار دهد که در شکل نوع خاصی از فردیت بر دانشجو تحمیل شده و دانشجویان را با این سوال مواجه کند که چه چیز غیر از آنچه هستند می توانند باشند.

 

17

 

جشنواره موسیقی دانشجویی نواحی شرق ایران

این جشنواره با هدف پاسداشت و نگهداشت فرهنگ و موسیقی اصیل این مرز و بوم و انتقال آن به نسل جوان، افزایش سطح علمی و هنری دانشجویان، استفاده از تجربیات اساتید برجستۀ موسیقی نواحی استان‌های شرق ایران برگزار می‌شود.

سایت جشنواره

18

 

جشنواره مد و لباس دانشجویی

این جشنواره با هدف توجه به ابعاد فرهنگی و اصیل اسلامی - ایرانی و رواج ایده های خلاق و نو در پوشش جامعه، رشد خلاقیت و استعداد و توانمندی دانشجویان، شناسایی و معرفی افراد مستعد به جامعه و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای ایشان برگزار می شود.

سایت جشنواره

http://www.jdart.ir/
19  

جایزه ملی پوری سلطانی

این جایزه بر اساس نظام‌نامه جوایز ملی انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و به منظور قدردانی از حرفه‌مندان حوزه علوم اطلاعات که اثر برجسته‌ای انجام داده اند اعطا می‌شود.
 
 
 


20  

جایزه ملی دکتر نورالله مرادی 

 این جایزه به بهترین فعالیت/ اثر در حوزه آرشیو (مراکز اسنادی و آرشیوهای دیداری شنیداری) اعطا می شود. 

 https://ilisa.ir/

 21  

جایزه ملی دکتر حری 

 این جایزه‌ به بهترین اثر نظری (در قالب کتاب، مقاله یا طرح پژوهشی) در حوزه علوم اطلاعات اعطا می شود.

سایت جشنواره

 22  

جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه نهال 

 جشنواره فیلم کوتاه نهال جشنواره‌ای دانشجویی و مختص فیلم‌های کوتاه است که هرساله توسط دانشجویان رشته سینمای دانشگاه هنر تهران تحت نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر برگزار می‌شود. این جشنواره میزبان فیلم‌های کوتاه دانشجویان، از تمام رشته‌های دانشگاهی کشور است.

سایت جشنواره

 
 23  

 جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس

 اهداف این جشنواره کشف و پرورش استعدادهای هنری دانشجویان، ترویج هنر انقلابی در محیط دانشگاه و حمایت از آثار هنری دانشجویان است.

سایت جشنواره


24   

 جایزه رقابت بین المللی عکاسی مستند Alexia

این جشنواره در حوزه عکاسی مستند برگزار می شود.

سایت جشنواره

 
 25  

 رقابت دانشجویی آهنگسازی Sun River

این جشنواره دانشجویی در زمینه آهنگسازی برگزار می شود.

سایت جشنواره

 26  

جایزه هنری Aesthetica 

این جایزه در زمینه هنر اهدا می شود.

سایت جشنواره

 27  

 جایزه دانشجویی طراحی معماری CTBUH

این جایزه به بهترین اثر در حوزه طراحی معماری اهدا می شود.

سایت جشنواره

https://www.ctbuh.org/research/funding-and-competitions/student-design-competition 
28   

 رقابت بین المللی طراحی جواهرات

 این مسابقه در زمینه طراحی جواهرات برگزار می شود.

سایت جشنواره

https://artjewelryforum.org/2020-ajf-young-artist-award-guidelines
 29  

 رقابت بین‎المللی Zero

 این رقابت در زمینه طرح های ساختمانی با تمرکز بر انرژی خالص صفر برگزار می شود.

سایت جشنواره

http://www.architectureatzero.com/
30   

 جایزه مد اروپا Fash

 این جشنواره بر اراتقای استعداد جوانان در طراحی مد تمرکز دارد.

سایت جشنواره

http://www.sdbi.de/english-european-fashion-award-fash-2020/
 31  

 جشنواره بین المللی ادبی و هنری سعدی

 جشنواره ادبی و هنری سعدی برای کشف و تربیت و رشد استعدادهای نهفته کودکان، نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.

سایت جشنواره

http://saadifestival.com/
 32  

جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار 

جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار با هدف ارزیابی دستاوردهای طرح شاهد و نیز افزایش انگیزه و تحرک تحصیلی جامعه هدف با مشارکت دستگاه‌های آموزشی عضو شامل وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

سایت جشنواره

 
 33  

جشنواره پایان نامه های برتر ایران (جایزه ویژه دکتر حسابی) 

 هدف این جشنواره انعکاس دستاوردهای جامعه علمی، آموزشی و صنعتی سراسر کشور، داوری، بررسی و درجه بندی پایان نامه ها، مقالات، طرح های پژوهشی و کتاب های علمی تالیف شده در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و در نهایت گردآوری و انتشار برترین آثار در یک مجموعه واحد می باشد.

سایت جشنواره

http://fopb.fseas.ir/

بررسی اعتبار این جشنواره بر عهده پژوهشگر است و دانشگاه در قبال آن مسئولیتی ندارد

34 
 
طرح شهید احمدی روشن  
 
 
35
 
 
جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
 
ایده جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سال 95 به همت بنیاد نیکوکاری جمیلی و در راستای حمایت از ایجاد کسب‏ و‏کارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، با هدف تبدیل ایده به ثروت، محقق گشت. این جشنواره از سال 96 به صورت سالیانه در سطح ملی برگزار می‌گردد و برگزیدگان نهایی در پایان جشنواره از اعتبار ویژه بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور تجاری‌سازی محصول و ایجاد شرکت نوپا بهره‏‌مند می‏گردند.
 
سایت جشنواره
 36
 
جشنواره ملی زن و علم 
جایزه مریم میرزاخانی 
 
 اعطای جایزه دکتر مریم میرزاخانی به عنوان شخصیت فاخر علمی کشور به زنان نخبه علمی، فرهنگی و اجتماعی می­تواند موجب انگیزه­ای مضاعف برای بانوان به منظور نقش­آفرینی بیشتر آنان باشد.
 
سایت جشنواره
 
 
 
 37
 
 
 جشنواره هنری محمد؛ پیامبر صلح و مهربانی
 
جشنواره هنری محمد؛ پیامبر صلح و مهربانی در دانشگاه تبریز برگزار می شود
 
لینک جشنواره
 
 
 
38 
  
پانزدهمین جشــنواره مـلی فن آفرینی شیخ بهــایی 
پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی
28 و 29 آبان ماه
مشاهده آنلاین برنامه های جشنواره:
shtf.ir
بازدید بخش های مختلف نمایشگاه مجازی
https://ex.shtf.ir/ex
صفحه اینستاگرام جشنواره:
https://instagram.com/shtf_ir
 
برنامه های 2روزه جشنواره فقط به صورت آنلاین و از طریق سایت و اینستاگرام قابل مشاهده است

 
 39
  
جشنواره ملی داستان نویسی رضوی 
 
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شانزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی را در بخش های مختلف برگزار می نماید 
اهداف جشنواره
الف: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و تولید آثار فاخر
ب: گسترش فعالیتهای فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(علیهم السلام)
ج: گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی 
 
40  
 
 جشنواره ملی پژوهشی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
سازمان اسناد و کتابخانه ملی به منظور معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ، علوم آرشیوی و اسنادی، ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و نسخ‌خطی با هدف حمایت و تشویق پژوهشگران از سال 1389، حرکتی نو را با عنوان «جشنواره هفته پژوهش» آغاز کرده است. تاکنون 10 دوره از این جشنواره برگزار شده است.
 
 
http://www.nlai.ir/research-festival 
 
 
 
 جشنواره کتاب سال فرهنگی دانشجویان
اهداف برگزاری جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان موارد زیر است:
- تقویت بنیه علمی و فرهنگی دانشجویان و معرفی آثار برتر آنها
- جلب حمایت ناشران حوزه دانشگاهی به منظور چاپ آثار دانشجویی
- تقویت نشاط و خلاقیت در بین دانشجویان در مراکز علمی و دانشگاهی کشور
- ارتباط بیشتر بین دانشگاه و ناشران جهت سهولت هر چه بیشتر چاپ و نشر کتاب
 
سایت جشنواره 
 
 
اولین جشنواره ادبی هنری سرباز ولایت 
اولین جشنواره ادبی هنری سرباز ولایت
با محوریت زندگی نامه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
 
 
 دومین دوره «جشنواره ادبی حیات» 
دبیرخانه دائمی «جشنواره‌ حیات» در دانشگاه تربیت‌مدرس در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود و با هدف توجه به مسائلی که در حیات اجتماعی، زیستی و روانی بشر اهمیت بسزایی دارد، تشکیل شده است.
 بخش های مختلف جشنواره شامل؛‌بخش رقابتی، داستان‌ کوتاه، داستان کودکان و نوجوانان (استعدادهای ادبی کودک) و نقاشی دیواری و بخش جانبی شامل برگزاری کارگاه‌های مجازی داستان‌نویسی و برگزاری نمایشگاه مجازی از طرح های دیوارنگاره یادمانی می باشد.
 سایت جشنواره
https://hayatfest.ir/ 
 
 
  
مسابقات ره‌ نشان  
ره نشان یکی از مسابقات مسئله محور طرح شهید بابابی ذیل بنیاد ملی نخبگان است که در 5 حوزه آب و محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، زیست فناوری و هوشمند سازی برگزارمی شود.
سایت جشنواره
https://www.rahneshan.ir/ 
 
 
 
 
هشتمین جشنواره نقش تن پوش
 
 
 
فراخوان 
 
آدرس جشنواره
 
 
چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر
 
 
با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور و همچنین شناسایی کارآفرینان موفق،
چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر
توسط وزارت تعاون، کار و رفا اجتماعی برگزار و ثبت نام این جشنواره از تاریخ 1/4/1400 لغایت 10/5/1400
و از طریق وب سایت
http://www.karafarinanebartar.ir
در حال انجام میباشد. 
تاریخ به روز رسانی: 1400/04/16
تعداد بازدید: 33270
تهران، خيابان ده ونك، دانشگاه الزهرا ( س )
كدپستي : ۱۹۹۳۸۹۳۹۷۳
تلفن : ۹۸۲۱۸۸۰۴۴۰۴۰+
فاكس : ۹۸۲۱۸۸۰۳۵۱۸۷+