دانشگاه الزهرا

پیوستن کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س) به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی

ارسال شده در تاریخ 1403/06/24
ساعت 13:36
پیوستن کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س) به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی

کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س) با هدف توسعه همکاری بین کتابخانه ای و مشارکت در فهرست نویسی تعاونی به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی پیوست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س) به نقل از معاونت پژوهشی و فناوری، این اقدام طرحی ملی و مهم است که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات(ایرانداک) در راستای افزایش دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و اعضای هیئت علمی به منابع علمی و پژوهشی صورت گرفته و امکان بهره‌برداری از منابع اطلاعاتی گسترده‌تر و تسهیل در امور پژوهشی را فراهم می‌آورد. بر این اساس کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س) در زمره اولین کتابخانه های دانشگاهی است که آمادگی خود را برای همراهی با این طرح، اعلام نموده است.
پیوستن به فهرستگان یادشده، افزون بر افزایش دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و اعضای هیأت علمی به منابع علمی و پژوهشی، موجب توسعه همکاری‌های کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س) به‌ویژه دسترسی به منابع دیگر کتابخانه‌ها و تسهیل و تسریع فهرست‌نویسی تعاونی و فهرست‌نویسی نسخه‌برداری خواهد شد.

لازم به ذکر است، فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی که در سال 1403 بنیان گذاری شده، داده‌ها و فراداده‌های منابع فارسی 14 کتابخانه دانشگاهی دیگر را فراهم کرده است؛ دسترسی یکجا، یکپارچه و منسجم به منابع کتابخانه های دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، شهید باهنر کرمان، ارومیه، خلیج فارس بوشهر، بین‌المللی امام رضا (ع)، دامغان، گنبد کاووس، حضرت معصومه (س)، علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، صنعتی کرمانشاه، و هنر شیراز و... با رقمی بالغ بر بیش از یک میلیون منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه‌های دانشگاهی را میسر ساخته است.

این فهرستگان در نشانی https://aln.irandoc.ac.ir/ قابل‌دسترس است.
امید است که با این اقدام، انجام امور پژوهشی بیش از پیش برای کاربران کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س) تسهیل شود.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:130
تصاویر مرتبط:
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_default_block8946
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
تهران، خيابان ده ونك، دانشگاه الزهرا ( س )
كدپستي : ۱۹۹۳۸۹۳۹۷۳
تلفن : ۹۸۲۱۸۸۰۴۴۰۴۰+
فاكس : ۹۸۲۱۸۸۰۳۵۱۸۷+