دانشگاه الزهرا

درخشش دانشگاه الزهرا در زمره موثرترین دانشگاه‌های جهان و قرارگیری بین 200 دانشگاه برتر در رتبه بندی تایمز تاثیر

ارسال شده در تاریخ 1399/02/08
ساعت 22:49
درخشش دانشگاه الزهرا در زمره موثرترین دانشگاه‌های جهان و قرارگیری بین 200 دانشگاه برتر در رتبه بندی تایمز تاثیر

 
رتبه بندی اثرگذاری دانشگاه‌ها برای دومین بار در دنیا از سوی نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز انجام شد. بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده این موسسه در اپریل 2020، دانشگاه الزهرا با کسب رتبه 200-101 در بین 766 دانشگاه شرکت کننده موفق به قرار گرفتن بین 200 دانشگاه برتر دنیا و 2 دانشگاه برتر ایران شد. همچنین قابل ذکر است دانشگاه الزهرا در اهداف بدون فقر، دسترسی به انرژی پاک، زیستن پایدار در خشکی موفق به قرار گرفتن بین 100 دانشگاه برتر جهان و در سایر اهداف نیز موفق به کسب رتبه‌های برتر شده-است.
این رتبه بندی به ارزیابی اثرگذاری اجتماعی و اقتصادی دانشگاه ها به منظور تحقق توسعه پایدار توسط موسسات آموزش عالی، می‌پردازد.
مؤسسه تایمز در خصوص این رتبه‌بندی، با توجه به سه حوزه تحقیق، توسعه و نظارت به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها می‌پردازد. معیارهای رتبه‌بندی حوزه تحقیق از اطلاعات ارائه شده توسط الزویر (Elsevier) حاصل شده است.
در حوزه توسعه از شواهد و مدارکی که از سوی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف پایداری ارائه شده، استفاده می-شود. همچنین ارزیابی هر هدف شامل شاخص‌ها و سنجه های اختصاصی است که از آنها برای ارزیابی عملکرد دانشگاه درباره آن هدف استفاده می‌شود.
در ادامه عملکرد دانشگاه الزهرا (س) در این رتبه‌بندی برای هر یک از اهداف ارائه شده‌است.
 
 
 
 
 
 
https://www.timeshighereducation.com/rankings/impact/2020/overall#!/page/0/length/25/locations/IR/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/undefined
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:17244
تصاویر مرتبط:
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_templateuni_block145
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
تهران، خيابان ده ونك، دانشگاه الزهرا ( س )
كدپستي : ۱۹۹۳۸۹۳۹۷۳
تلفن : ۹۸۲۱۸۸۰۴۴۰۴۰+
فاكس : ۹۸۲۱۸۸۰۳۵۱۸۷+