۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر

کتاب خانم لیلا کبیری دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی برگزیده شد.

ارسال شده در تاریخ 1400/10/01
ساعت 14:08
کتاب خانم لیلا کبیری دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی برگزیده شد.

در نوزدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد کتاب خانم لیلا کبیری دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی دانشگاه الزهرا، با عنوان "خشم و مدیریت آن- روش های کاربردی برای والدین و معلمان" برگزیده شد.
 
 مخاطب این کتاب والدین، معلمان، دانشجو معلمان، هنرآموان  و دانش آموزان هستند و برای دوره ها ابتدایی، تفکر و پژوهش، فنی و حرفه ای و کار و دانش، مهارت های زندگی، متوسطه اول، تفکر و سبک زندگی، متوسطه دوم (نظری) مورد استفاده است.
این کتاب در شش فصل به چاپ رسیده است، فصل اول، نگاهی گذرا به رویکردهای نظری مرتبط با هیجان، به ویژه هیجان خشم است که مطالب تخصصی، بر اساس پژوهش‌های نظری و تجربی پیرامون هیجانات و به طور خاص، هیجان خشم، بیان شده که دید کلی به مخاطب درباره ماهیت هیجان و اهمیت آن و... می دهد.
فصل دوم، به مبانی نظری مدیریت خشم در بزرگسال پرداخته و پس از بررسی انواع مدل‌های مدیریت خشم و درمان های مختلف و مقایسه آنها، پروتکلی طی 10 جلسه، برای آموزش مدیریت خشم به بزرگسالان ارائه می دهد، چرا که یک بزرگسال، در نقش والد یا معلم، زمانی می تواند مدیریت خشم را به کودک و نوجوان آموزش دهد، که خود در این توانمند شده باشد.
فصل سوم کتاب، پس از تبیین مدل شناختی_رفتاری مدیریت خشم، پروتکل 10 جلسه ای آموزش مدیریت خشم به کودکان، بر اساس فعالیت، بازی، کاربرگ، داستان و افسانه های پندآموز، استعاره و... را ارائه می دهد.
در فصل چهارم، پروتکل مدیریت خشم، ویژه نوجوانان، بر اساس رویکردهای مختلف شناختی_رفتاری، هنردرمانی و... ارائه می شود. در فصل پنجم و ششم، به ترتیب، شرح فعالیت ها و بازی های مرتبط با مدیریت خشم، ویژه کودکان و نوجوانان آمده است.
لازم به ذکر است که در این کتاب، تمامی داستان ها و مثال های نقل شده از زبان کودکان و نوجوانان، واقعی بوده و فقط اسامی آنها تغییر کرده است. در ضمن، ان بخش از بازی ها و فعالیت هایی که برگرفته از کتب خارجی هستند، متناسب با نیازهای کودک و نوجوان ایرانی، بومی سازی گردیده اند. در تألیف این کتاب، از ترجمه بیش از 100 کتاب و مقاله مختلف و نیز کتب و مقالات داخلی استفاده شده است. 
 

مشاهده خبر در سایت وزارت آموزش و پرورش 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:2858
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران،خیابان ده ونک، روبروی درب اصلی دانشگاه‌الزهرا(س)، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی
    کدپستی : 1993893973
    تلفن : 982188049937+ فاکس : 982188041464+
                      edupsy@alzahra.ac.ir
                       
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.