۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر

درباره گروه

معرفی گروه مدیریت

گروه مدیریت، از آغاز تأسیس دانشگاه الزهرا، سال 1343 با عنوان خدمات اداری تشکیل گردید و سپس به گروه مدیریت، تغییر نام یافت. گروه مدیریت نظر به  پیشینه خود، افزون بر تربیت دانشجویان،  با مدیریت دانشی که داراست، ایجاد دانش و آگاهی در همه سطوح جامعه را به عنوان وظیفه خود دانسته و همواره در این راه گام برداشته است، و نیز با توجه به اینکه تفکر مدیریت، دانشگاه را از جامعه جدا نمی داند، اقدامات استادان این رشته موجب خدمات ارزنده ای به جامعه ایران گردیده است. این گروه در حال حاضر، دارای دوازده (12) عضو هیئت علمی شامل  شش (6) دانشیار،  و شش (6) استادیار است.

 

معرفی رشته مدیریت

امور اداره در سرزمین ایران ریشه ای دیرینه داشته و دارای پیشینه ای باستانی می باشد. شاید بتوان گفت قدیمی ترین دستگاه دیوانسالاری اداری جهان با قوانین پیشرفته و گستره جغرافیایی در زمان ایران باستان وجود داشته است، که علیرغم گستردگی جغرافیایی، رعایت حقوق همگان و حتی توصیه جهت احترام به آداب و رسوم سرزمین های مختلف تحت حکمرانی سرزمین ایران، از افتخارات ایرانیان است. قراردادهای کاری که به صورت سنگ نوشته وجود دارد، از قدیمی ترین قراردادهای کاری تاریخ بشریت، با قوانینی پیشرفته جهت رعایت حقوق افراد مشغول به کار، مربوط به دوره هخامنشی می باشد. کارکردهای گوناگون رشته مدیریت اعم از، سازمانی، اجرایی، رفتاری باعث گردیده این رشته یکی از رشته های مورد توجه باشد و دانشگاه های پیشرفته دنیا تلاش می نمایند بااستعدادترین افراد در این رشته جذب گردند. رشته مدیریت یک علم نیست، بلکه علمی است که با بیشتر علوم در ارتباط است و اختصاص به یک مخاطب ندارد، بلکه همه جامعه و جوامع مورد مخاطب آن است.

مقاطع تحصیلی

رشته مدیریت نخست با دوره کارشناسی در سال 1343 آغاز  به کار نمود. اکنون گروه دارای دو  رشته کارشناسی است. کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی با 128 دانشجو و کارشناسی رشته مدیریت مالی با 55 دانشجو می باشد. در سال 1379 نخستین رشته کارشناسی ارشد در رشته بازاریابی ایجاد گردید و پس از آن رشته های دیگر  کارشناسی ارشد شکل گرفت. گروه مدیریت، اکنون دارای 4 رشته کارشناسی ارشد و 5 گرایش می باشد. که عبارت از کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی با 40 دانشجو، کارشناسی  ارشد رشته مدیریت بازاریابی با 44 دانشجو، کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات با دو گرایش سیستم های اطلاعاتی با 33 دانشجو و گرایش کسب و کار الکترونیک با 34 دانشجو، و کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی   (MBA)با 50 دانشجو، می باشد. و نیز در کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات در شعبه ارومیه با گرایش کسب و کار الکترونیک 16 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. دوره دکتری رشته بازار یابی بین الملل در سال 91 آغاز  به کار نمود و اکنون گروه دارای 14 دانشجوی دکتری است. اکنون گروه با 414 دانشجو در سطوح مختلف به کار خود ادامه می دهد.

 

بازار کار حرفه‌ای دانش آموختگان رشته مدیریت

رشته مدیریت دارای بازار کار متنوعی است. این رشته، همواره در آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه الزهرا بیشترین آمار اشتغال را به خود اختصاص داده است. نظر به توانایی های فارغ التحصیلان رشته، آنان در جذب به سازمان های مختلف، موفق بوده اند. فارغ التحصیلان گروه مدیریت در بازار های گوناگون کار از جمله بازاریابی، زمینه های مالی و بازار های سرمایه، زمینه های مختلف مدیریت فناوری اطلاعات، و اجرایی مشغول به کار شده اند، و نیز وارد مدارج  بالاتر تحصیلی گردیده اند.

 

توانمندی‌های پژوهشی و آموزشی

اعضای هیئت‌علمی این گروه در ارائه خدمات پژوهشی و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های زیر از توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار می‌باشند:

     بازاریابی

     بازاریابی بین اللملل

     کسب و کار الکترونیک

     رفتار مصرف کننده

     مدیریت برند

     مدیریت اسلامی

     مدیریت دانش

     اخلاق و رفتار در فناوری اطلاعات

     سیستم های اطلاعاتی مدیریت

     طراحی سیستم های خبره

     دولت الکترونیک

     معماری سازمانی

     داده کاوی

     سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی

     رفتار شهروندی سازمانی

     حقوق شهروندی

     حاکمیت شرکتی

     شبکه های اجتماعی

     رفتار سازمانی

     پژوهش در مدیریت فرهنگی جامعه

     مدیریت فرهنگی سازمان

     مدیریت زنان

     مدیریت منابع انسانی

     مدیریت استراتژیک

     ارائه دیدگاه های جدید در مدیریت

     مدیریت مالی

     سرمایه گذاری و بورس

     بازارهای مالی

     حسابداری مالی

     الگوهای تامین مالی

 

نشریات گروه مدیریت

فصلنامه‌های مدیریت برند. و مدیریت مالی، با مشخصات زیر تحت نظارت گروه مدیریت دانشگاه الزهرا (س) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید:

نام فصلنامه

درجه

نام سردبیر

نام مدیر مسئول

مدیریت برند

علمی - پژوهشی

دکتر اسداله کرد نائیج

دکتر زهرا رزمی

راهبرد مدیریت مالی

علمی- پژوهشی

دکتر ابوالفضل شاه آبادی

دکتر محمد رضا رستمی

 


تاریخ به روز رسانی:
1400/04/07
تعداد بازدید:
46640
گروه مدیریت
دانشگاه الزهرا
 تهران،خيابان شيخ بهايي شمالي،درب شرقي دانشگاه الزهرا، ساختمان مصلي نژاد، دانشكده علوم اجتماعي و اقتصادي   كدپستي : 1993893973
تلفن : 982188058491+ فاكس : 982188047862+
 socialeconomic[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.