۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا

پیاده سازی طرح منش استادی و شاگرد پروری توسط گروه معارف

نشست جهت پیاده سازی طرح منش استادی و شاگرد پروری توسط گروه معارف در دی ما 1403توسط دکتر استادی

اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه الزهراء(س) در راستای رسالت ویژۀ خویش در ارتباط مؤثر و پایدار با دانشجویان، در کنار ارتباطات حضوری در کلاس و خارج از کلاس، به مشاوره، رفع شبهات و ایجاد انگیزه در دانشجویان، در فضای مجازی نیز به ارتباطات فردی و گروهی با ایشان می پردازند. نمونه ای از این نوع فعالیت‌ها، ایجاد کانال «روشنای نور (من و دانشجوهام)» از سوی سرکار خانم دکتر الهام اوستادی، همکار مدعوّ گروه معارف اسلامی، است که به معرفی آن می‌پردازیم:
کانال «روشنای نور» که بعدها به پیشنهاد دانشجویان، قید «من و دانشجوهام» به آن افزوده شد، در دی‌ماه 1401 در پیام رسان ایتا به آدرس «@Manodaneshjooham» آغاز به کار کرد. مطالب کانال شامل موارد ذیل است: #پاسخ_به_شبهات (پاسخگویی به شبهات اعتقادی، قرآنی، تاریخی، سیاسی و ... عمدتاً در قالب تصویر)، #معرفی_مستند ، #معرفی_کانال ، #معرفی_دوره ، #معرفی_نرم‌افزار ، #معرفی_کتاب (اغلب همراه با فایل کتاب‌ها جهت ارائه دانشجویان در کلاس است و خلاصه دانشجویان با عنوان #اثر_دانشجویی به آن افزوده می¬شود)، #معرفی-مقاله (کارکردی مشابه کتاب دارد و افزون بر آن، موجب آشنایی دانشجویان با مقالات و دسترسی به اطلاعات و دیدگاه‌های به‌روز می‌شود)، #انگیزشی (جهت پویایی بیشتر جوانان)، #مکمل_درسی (مطالب متناسب با درس «انسان در اسلام» و «اندیشه اسلامی»، از قبیل پرورش خود عالی و اقسام اعجاز قرآن)، #زنگ-تفریح (طنزهای دخترانه و دانشجویانه جهت تلطیف فضا و کاهش استرس در ایام امتحانات) و مطالبی به مناسبت ایام و وقایع مهم روز شامل خطبه¬خوانی غدیر به صورت روزانه در ایام عید سعید غدیر، نمایشنامۀ صوتی شب‌های پیشاور در ده شب، تحلیل قیام اباعبدالله الحسین(ع) و پاسخ به شبهات در طی دو ماه محرم و صفر، بیان فلسفه تعدد ازدواج‌های حضرت محمد(ص)، پرداختن به شبهاتی نظیر سن حضرت خدیجه(س) در ایام رحلت ایشان و...
به اذعان دانشجویان، این کانال نوعی دایره المعارف و تکمیل کننده مباحث درسی در قالب صوت و تصویر و نوشتار است که به تفهیم بیشتر مباحث به طور صریح و اغلب ضمنی کمک می‌کند و بهترین و شیرین‌ترین بخش کانال، آثار دانشجویان با عنوان #اثر-دانشجویی است. امید که این تلاش مرضی رضای الهی باشد.

تاریخ:
1403/06/10
تعداد بازدید:
56
منبع:
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
گروه معارف اسلامی
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،ساختمان خوارزمی، طبقه سوم، دانشکده الهیات کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188058923+ فاکس : 982188058923+
 theology@alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.