۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

گزارش سخنرانی "فلسفه گاندی"

ارسال شده در تاریخ 1401/09/30
ساعت 11:28
گزارش سخنرانی

گزارش سخنرانی دکتر حجت الله جوانی در سفارت هند به مناسبت سالروز استقلال کشور هند

آقای دکتر حجت الله جوانی به دعوت مرکز فرهنگی سوامی در سفارت هند و به مناسبت سالروز استقلال این کشور در تاریخ 14 مهر 1401 در این مرکز برای مخاطبان علاقه مند در خصوص "فلسفه گاندی" سخنرانی نمودند.
در این سخنرانی که معاون سفیر محترم هند نیز حضور داشتند آقای دکتر جوانی مولفه های اساسی فلسفه و آرای گاندی را برای حاضران تبیین نمودند.
پس از سخنان آقای دکتر جوانی، حاضران پرسش های خود را مطرح و پاسخ های تفصیلی توسط ایشان ارائه گردید.
در انتها معاون محترم سفیر هند، پرسش های خود را مطرح کردند و سپس به رسم یادبود هدیه ای از سوی سفیر محترم به آقای دکتر جوانی اهدا شد.
خلاصه صحبت های ایشان به شرح زیر است:
شخصیت و اندیشه موهنداس کرمچندگاندی یا همان مهاتما گاندی به عنوان فردی، رهبر استقلال هند همواره مورد توجه اندیشمندان بوده است. اما پرسش اصلی این است که چه چیزی گاندی را گاندی کرد و اصول مبنایی مورد توجه گاندی چه بوده است؟ و فلسفه او دارای چه مولفه های اساسی است؟
به نظر می رسد که جستجوی حقیقت، تسلیم در برابر حقیقت بوده اند. عشق پایان ناپذیر به انسان ها و موجودات، اصل عدم آزار هر موجود رمز یا همان اهیم سا ،کوشش خستگی ناپذیری برای تحقق آرمان های انسانی، عدالت جویی بی وقفه، مهرورزی بی وقفه و انسان دوستی اصیل و حرمت برای ادیان و مذاهب از اهم مولفه های فلسفه ی گاندی هستند.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:211
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،ساختمان مرکزی، معاونت پژوهش و فناوری کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188058923+ فاکس : 982188058923+
 india@alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.