۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه های معاونت آموزشی(38)_ آشنایی با سیستم مدیریت یادگیری مودل

 
 
 
  
 
 آشنایی با سیستم مدیریت یادگیری مودل
 
سی و هشتمین کارگاه دانش افزایی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در روز یکشنبه مـورخ 8 اسفند 1400 با موضوع "آشنایی با سیستم مدیریت یادگیری مودل" برگزار شد. مدرس این کارگاه آقای دکتر فرشید عبدالهی استاد دانشگاه شیراز بودند. ایشان تاریخچه مختصری در مورد lms بیان کردند که آموزش از راه دور در ابتدا از پست شروع شد و بعد سیستمهای پرینت سپس آموزش از رادیو و تلویزیون و آموزش از راه دور (پیام نور) پدید آمد و سپس اینترنت ظهور کرد. همچنین به معرفی این سیستم به عنوان یک نرم افزار کاربردی برای مدیریت، مستندسازی و خودکارسازی آموزش انواع یادگیری و توسعه پرداختند و توضیح دادند که مفهوم سیستم مدیریت یادگیری مستقیما از آموزش الکترونیکی پـدیـدار شد و استاد می تواند با استفاده از این سیستم اهداف یادگیری را بیان کند، مطالب درسی را تهیه، محتوا را ارزیابی و تنظیم، آزمون هایی را طراحی و توسط آن پیشرفت دانشجو را رصد کند.
اهم مطالب طرح شده در این کارگاه عبارتند از:
1 .مقدمه ای بر اهداف کارگاه
2 .سیستم مدیریت یادگیری و مزایای استفاده از آن
3 .معرفی سیستم مدیریت یادگیری مودل
4 .مدیریت محتوا
5 .ایجاد پیوند، فایل و صفحه
6 .اضافه کردن مبحث درسی
7 .استفاده ازتالار گفتگو
8 .ایجاد آزمون و بانک سوال
9 .گزارش گیری
10 .مقدمه ای بر ایجاد محتواهای تعاملی h5p))
دیگر مطالبی که در این کارگاه به آن پرداخته شد این بود که در بازار آموزش عالی ایالات متحده امریکا سه نوع lms برتر وجود دارد که یکی از انواع آن مودل است. اصلی ترین فعالیتها در سیستم مودل از جمله ایجاد پیوند، ایجاد تکلیف، قرار دادن مبحث درسی، تالارهای گفتتگو، ایجاد آزمون و در آخر گزارش گیری.
در واقع امکان ارائه یادگیری موثر در مودل وجود دارد که دانشجویان در طول شبانه روز می توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی بر اساس سرعت یادگیری خودشان به محتوای درسی مراجعه کنند.
همچنین در خصوص روشهای نوین تدریس چهار ویدیو به نمایش گذاشته شد که برای همه فراگیران قابل استفاده است.
در انتها دکتر عبدالهی این وبینار را یک کارگاه مقدماتی دانسته و متذکر شدند که فراگیران می توانند برای ساخت فیلمهای آموزشی به کارگاه قبلی ایشان با عنوان" ابزار موثر در آموزش" مراجعه کنند همچنین در کانال آپارات ایشان تعدادی ویدیو جهت استفاده همکاران در دسترس است
 

تاریخ به روز رسانی:
1400/12/16
تعداد بازدید:
2019
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.