۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه های معاونت آموزشی(35)_ گزارش‌گیری کلاس‌های آنلاین و فعالیت‌های پیشرفته در LMS (کلاسیگرام)

 
 
 
  
 
 گزارش‌گیری کلاس‌های آنلاین و فعالیت‌های پیشرفته در LMS (کلاسیگرام)
 
سی‌ و پنجمین وبینار از سلسله نشست‌های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به کارگاه دانش‌افزایی با موضوع "گزارش‌گیری کلاس‌های آنلاین و فعالیت‌های پیشرفته در LMS (کلاسیگرام) اختصاص داشت. مجریان این نشست آقای دکتر داریوش بهمردی و آقای دکتر محمدصادق کریمی بودند.
آقای دکتر بهمردی، مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی، فرایند رایزنی و خریداری سرویس کلاسیگرام را شرح دادند و از مزایای آن موارد ذیل را نام بردند:
1. ارسال لینک کلاس مجازی برگزار شده برای دانشجویان به صورت اتوماتیک پس از خاتمه کلاس
2. حضور و غیاب دانشجویان و میزان حضور هر یک از آنها در کلاس
3. اطلاع مدیران از میزان فعالیت‌های اساتید در فضای ادوب کانکت و کلاس‌های مجازی
دکتر بهمردی افزودند که به‌کارگیری کلاسیگرام در ترم تابستان 1400 باعث افزایش مشارکت و حضور دانشجویان و اساتید در کلاس‌های مجازی شده است و از مهر ماه 1400 این سرویس به صورت پیش‌فرض بر روی کلاس‌های مجازی برگزار شده در ادوب کانکت و سامانه LMS راه‌اندازی شده است. دکتر بهمردی شرح دادند که دسترسی‌ها در کلاسیگرام به سه سطح تقسیم می‌شود:
1. استاد
2. معاونان دانشکده
3. کارشناسان آموزش دانشکده‌ها
ایشان علاوه بر آموزش استفاده از کلاسیگرام و استخراج گزارش‌های مختلف از آن، از تمامی اساتید دانشگاه الزهرا خواستند که از سرویس کلاسیگرام استفاده کرده و به همکاران دیگر نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند و در صورتی که با مشکل یا اختلالی مواجه شدند، این موارد را با مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی در میان بگذارند تا ایرادات (باگ‌های) سیستم به تدریج برطرف شود و ارتقا یابد.
سپس آقای دکتر کریمی، مجری مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی به صورت مفصل، فعالیت‌ها، امکانات و تنظیمات پیشرفته سامانه LMS را برای اساتید آموزش دادند و نحوه بهره‌برداری از این امکانات مختلف را به صورت آنلاین و عملی شرح دادند.
 

تاریخ به روز رسانی:
1400/07/17
تعداد بازدید:
3108
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.