۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه های معاونت آموزشی(28)_ ارزیابی هدفمند داوطلب مصاحبه دکتری

 
 
 
  
 
  ارزیابی هدفمند داوطلب مصاحبه دکتری


همزمان با فرا رسیدن موعد مصاحبه‌های دکتری در دانشگاه الزهرا، هم‌اندیشی "ارزیابی هدفمند داوطلب مصاحبه دکتری" در تاریخ 23 خرداد 1400 ساعت 19 الی 21 برگزار شد. میزبان این نشست مجازی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، آقای دکتر سعید رضایی شریف آبادی بودند. خانم زهره خسروپور، کارشناس مدیریت تحصیلات تکمیلی، به عنوان اولین مجری به این موضوع اشاره کردند که از امسال، دو مدرک به مدارک موردنیاز جهت ثبت‌نام داوطلبان مصاحبه دکتری افزوده شده است. این دو مدرک عبارتند از کارنامه سنجش و نیز اولویت‌های رشته-محل‌های انتخاب شده توسط داوطلب.
آقای دکتر ابوالفضل شاه‌آبادی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، با ارائه آمار دقیق و مفصل به تحلیل پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مختلف، با تمرکز بر دانشگاه الزهرا در طی ده سال گذشته و به تفکیک رشته پرداختند. از اهم مطالبی که ایشان به آنها اشاره کردند می توان به شانس قبولی داوطلبان در سال‌ها و رشته‌های مختلف، اولویت داوطلبان در انتخاب دانشگاه‌ها، نسبت تعداد داوطلبان به ظرفیت‌های موجود و... اشاره کرد.
در ادامه آقای دکتر امیر غائبی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، به شرح شیوه‌ها و معیارهای دانشگاه الزهرا برای پذیرش داوطلب دکتری پرداختند. ایشان چالش‌های ارزیابی و امتیازدهی به سوابق پژوهشی و نمره آزمون متمرکز را بیان کرده و در خصوص پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) نیز توضیحاتی ارائه کردند.
این نشست هم‌اندیشی‌ با پرسش‌هایی از سوی شرکت‌کنندگان و پاسخ‌های مجریان به پایان رسید.
برای دریافت فایل ارائه دکتر غائبی اینجا را کلیک کنید. 
 

تاریخ به روز رسانی:
1400/03/24
تعداد بازدید:
3152
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.