۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه های معاونت آموزشی(27)_ معماری فضاهای آموزشی قسمت دوم

 
 
 
  
 
  معماری فضاهای آموزشی_ قسمت دوم


همانطور که شرکت‌کنندگان همیشگی وبینارهای یکشنبه‌های معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا اطلاع داشتند، در وبینار گذشته مقرر شد که قسمت دوم هم‌اندیشی "معماری فضاهای آموزشی" به دلیل مبسوط بودن مبحث و استقبال شرکت‌کنندگان در تاریخ 9 خرداد 1400 برگزار شود. میزبان این نشست آقای دکتر سعید رضایی شریف آبادی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و مجری آن خانم دکتر فاطمه کاتب، معمار برجسته و رئیس سابق دانشکده هنر بودند.
در این جلسه، خانم دکتر کاتب با بیانی شیوا و با نمایش تصاویر خوش‌ طرح و رنگ به شرح ویژگی‌های رنگ‌های مختلف و فواید استفاده از آنها در فضاهای آموزشی پرداختند. با اینکه محوریت نشست معماری فضاهای آموزشی بود، ولی توضیحات خانم دکتر چنان مفید و کاربردی بود که کاربرد رنگ را در تمام فضاها از جمله منازل و فضاهای شخصی نیز شامل می‌شد. ایشان توضیح دادند که چگونه با استفاده صحیح از چند لکه رنگی در فضاهایی که سرشار از رنگ‌های خنثی یا سنگین است، می‌توان طراوت، نشاط و انرژی را به فضا تزریق کرد. بعلاوه، خانم دکتر کاتب در خصوص نحوه ترکیب رنگ‌ها نیز توضیحاتی دادند که در طراحی داخلی تمام فضاها، چه آموزشی، چه اداری و چه خانگی می‌توان از آنها بهره برد.
با توجه به نظرات تایپ شده در قسمت گفتگو (چت باکس) و نیز میزان مشارکت شرکت‌کنندگان و سوالات مطرح شده آنها در انتهای وبینار، شاید بتوان گفت که جلسه پرسش و پاسخ نشست بیست و هفتم از پرشورترین آنها تاکنون به شمار می‌رود.
برای دریافت فایل ارائه دکتر کاتب اینجا را کلیک کنید. 
 

 
  
 
  
 
  
 
 

تاریخ به روز رسانی:
1400/03/10
تعداد بازدید:
3381
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.