۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه های معاونت آموزشی(25)_ هم‌اندیشی آموزش و نوآوری

 
 
 
  
 
  هم‌اندیشی آموزش و نوآوری

وبینار یکشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1400، با موضوع "هم‌اندیشی آموزش و نوآوری" در فضایی متفاوت برگزار شد. این روز، هم با روز معلم و شهادت استاد بزرگ شهید مرتضی مطهری مصادف بود و هم مقارن با اولین روز قدر و ضربت خوردن مولی الموحدین، حضرت علی بن ابی‌طالب (ع). از این رو، این نشست مجازی که به مناسبت دهه آموزش برگزار شد، سرشار از تبریک و تسلیت بود.
آقای دکتر سعید رضایی شریف آبادی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حین صحبت‌های ابتدایی اعلام کردند که خانم دکتر پروین کدیور، استاد دانشگاه خوارزمی که از مجریان هم‌اندیشی امشب بودند، به دلیل کسالت نمی‌توانند در وبینار شرکت کنند. در ادامه خانم دکتر مهناز اخوان تفتی، استاد دانشگاه الزهرا، صحبت کردند و دبیری جلسه را به عهده گرفتند.
سپس خانم دکتر مهرانگیز پیوسته‌گر، دانشیار دانشگاه الزهرا، در خصوص نقش عواطف در یادگیری آنلاین مطالبی را ارائه کردند. ایشان چهار نوع عاطفه (شادی، خشم، اندوه و اضطراب) را که ممکن است در فضای یادگیری آنلاین به یادگیرنده دست دهد، شرح داده، عوامل درونی و بیرونی هر یک را برشمرده و پیشنهاداتی برای ایجاد احساس بهتر در یادگیرنده مطرح کردند.
آقای دکتر سید علی قاسمی، عضو هیات علمی موسسه ویلیام گلسر، ارائه‌ای در مورد الهام‌بخشی به یادگیرندگان در آموزش‌های آنلاین مبتنی بر نیازهای آنها داشتند. ایشان با تاکید بر این نکته که در فرهنگ آموزش و یادگیری ما، الهام‌بخشی مغفول مانده است، به تعریف آن پرداخته و پیامدهای مثبت آن را برشمردند. دکتر قاسمی سه مولفه برای الهام‌بخشی ذکر کردند و ارتباط بین آن و نیازهای مخاطبان (یادگیرندگان) را به طور مبسوط شرح دادند. ایشان با بیان تجارب شخصی و روایت‌های شنیدنی، یک سخنرانی مجازی جذاب را در یکشنبه‌های معاونت آموزشی به یادگار باقی گذاشتند.
دقایق پایانی وبینار نیز به پرسش و پاسخ سپری شد. لازم به ذکر است که این نشست نیز، همچون نشست قبلی، به دلیل قرارگیری در ماه مبارک رمضان، از ساعت 21 الی 23 برگزار شد.
برای دریافت فایل ارائه خانم دکتر پیوسته گر اینجا را کلیک کنید.
برای دریافت فایل ارائه آقای دکتر قاسمی اینجا را کلیک کنید. 
 
 
 
 
 

تاریخ به روز رسانی:
1400/02/13
تعداد بازدید:
3327
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.