۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه‌های معاونت آموزشی(9) _اهمیت جذب دانشجویان در دانشگاه الزهرا، اقدامات، چالش‌ها و پیشنهادها


وبینار این هفته معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا مورخ 16 آذر 1399، مصادف با روز دانشجو، به موضوع "اهمیت جذب دانشجویان در دانشگاه الزهرا، اقدامات، چالش‌ها و پیشنهادها" اختصاص داشت.
آقای دکتر رضایی شریف آبادی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، پس از صحبت‌های مقدماتی، تریبون را به آقای دکتر عبدالحمید علیزاده، معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی وزارت عتف سپردند.
آقای دکتر علیزاده پس از تعریف دانشجوی بین‌الملل از دیدگاه یونسکو، نگاهی آماری بر وضعیت دانشجویان بین‌المللی در جهان، ایران و در آینده داشتند و با ارائه آمار و اطلاعات دقیق، میزان تمایل دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور محل زندگی خود به تفکیک قاره شرح دادند. ایشان همچنین به بیان سیاست‌ها و رویه‌های کشورهای مختلف در جذب دانشجوی بین‌الملل پرداختند و با ارائه یک نقشه راه، بر اهمیت یکپارچه‌سازی فرایند‌های پنجگانه جذب، پذیرش، آموزش، پشتیبانی و دانش‌آموختگی دانشجویان بین‌الملل تاکید کردند. در انتها نیز به بیان تاریخچه، رویکردها و ملزومات آموزش مجازی در دوران پساکرونا پرداختند.
سپس خانم دکتر پریچهر حناچی، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه در ارائه خود به شرح ابعاد و ضرورت‌های بین‌المللی‌سازی، اهمیت جذب دانشجوی بین‌الملل و انواع پذیرش دانشجو در دانشگاه الزهرا پرداخته و راهکارهای ارتقای تعداد و سطح علمی دانشجویان بین‌الملل، سیاست‌های دفتر سرپرستی دانشجویان بین‌الملل و اقدامات مدیریت بین‌الملل دانشگاه الزهرا در ایام کرونا را به تفصیل بیان کردند.
خانم ناهید پازن، کارشناس مسئول دفتر سرپرستی دانشجویان بین‌الملل ارائه خود را با تاکید بر اهمیت خریداری یک نرم‌افزار جدید برای تسهیل بارگذاری و دریافت مدارک متقاضیان بین‌الملل آغاز کردند. در ادامه ایشان به شرح انواع پذیرش دانشجو و مراحل پذیرش در دانشگاه الزهرا، مراحل اجرایی ورود دانشجو به دانشگاه در شرایط عادی و در شرایط شیوع ویروس کرونا و چالش‌های مربوط پرداخته و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه نمودند.
آقای دکتر علیزاده در پایان افزودند که مسیر پذیرش دانشجوی بین الملل در ایران باید اصلاح شود و این مسیر می‌بایست از مجرای تایید استاد آغاز گردد.
در انتها ، پرسش و پاسخی توسط اساتید و کارشناسان محترم مطرح شد .
از جمله سرکار خانم دکتر افضل طوسی ، خانم دکتر عدلی، خانم دکتر مهران ، و خانم دکتر حقیقی نسب به نکات ارزشمند و قابل تاملی اشاره داشتند.
برای دریافت فایل ارائه دکتر حناچی اینجا را کلیک کنید.
برای دریافت فایل دکتر دکتر علیزاده اینجا را کلیک کنید.
برای دریافت فایل ارائه خانم پازن اینجا را کلیک کنید. 
SlideShow

تاریخ به روز رسانی:
1399/09/17
تعداد بازدید:
4163
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.