۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه‌های معاونت آموزشی(6) _جایگاه آموزش عالی در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور


وبینار 25 آبان 1399 به موضوع جایگاه آموزش عالی در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ، اختصاص داشت. این وبینار به میزبانی آقای دکتر رضایی شریف آبادی برگزار شد و سرکار خانم دکتر آمنه خدیور ، مدیر سابق برنامه، بودجه و تحول اداری و بهره وری دانشگاه و جناب آقای دکتر قدرت طاهری مدیر فعلی این مرکز ، مطالب خود را ارائه نمودند.
در آغاز جلسه آقای دکتر طاهری اهداف و سیاست های سند چشم انداز 1404 را به بحث گذاشتند و سیاست های کلی برنامه ششم توسعه را برشمردند. سپس برنامه های عملیاتی و پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری را شرح و بسط دادند و بر احکام و مواد قانونی برنامه پنج ساله ششم توسعه مروری داشتند.
خانم دکتر خدیور ، ضمن اشاره به این نکته که برنامه های عملیاتی در سطح دانشکده‌ها ریشه در برنامه راهبردی و اسناد بالادستی دارد ، این اسناد را برشمردند و تحلیل هر یک از مواد قانونی برنامه ششم توسعه را به دست دادند. در ادامه به پنج فصل مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره داشته و موارد مرتبط با نقشه جامع علمی کشور و تحلیل آنها را مطرح نمودند. در پایان به تحلیل عملکرد دانشگاه الزهرا در نظام‌های رتبه‌بندی پرداختند.
در خاتمه جلسه ، اعضای محترم هیأت علمی پرسش‌هایی را مطرح و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

SlideShow

تاریخ به روز رسانی:
1399/08/26
تعداد بازدید:
4000
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.