افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران

ارسال شده در تاریخ 1403/04/16
ساعت 19:55
افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران

یازدهمین کنفرانس ملی مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران به همت دانشکده فیزیک در روز 16و17 تیرماه 1403 در محل مرکز همایش های بین المللی سالن نور، آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا(س)، به نقل از معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ، دبیر علمی این کنفرانس آقای پروفسور مهران شاه منصوری و دبیر اجرایی جناب آقای دکتر حکیمی پژوه از اساتید گروه فیزیک دانشگاه الزهرا (س) هستند.
محورهای اصلی که در این کنفرانس به آن پرداخته می شود، عبارتند از پلاسما پزشکی، پردازش سطوح، فیزیک جو، شیمی پلاسما، پلاسما در کشاورزی، گداخت هسته ای، مخابرات و هوافضا. کاربرد پلاسما در درمان زخم های دیابتی، و....
در این کنفرانس 5 سخنرانی عمومی ارایه شد که دو سخنران از دانشگاه های واریک و الستر انگلستان، دکتر علی خطیبی و پروفسور ناکاریاکوف سخنرانی خود را ارائه نمودند. سه سخنرانی دیگر نیز توسط پروفسور بابک شکری، دکتر غلامرضا اطاعتی و دکتر کمال حاج شریفی ارایه شدند.
از مجموع 175 مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس، 125 مقاله برای ارایه بصورت شفاهی (28 مقاله) و پوستر (97 مقاله) پذیرفته شدند. که سخنرانی های تخصصی بصورت موازی در پنل‌های عصر طی دو روز برگزار خواهد شد. مقالاتی که بصورت پوستر پذیرفته شده اند، در دو پنل ارائه خواهند شد.
اختتامیه‌ی کنفرانس که عصر 17 تیرماه برگزار خواهد شد، یک پنل ارتباط با صنعت (سوشیال پنل) است که به بررسی چالش های ارتباط دانشگاه با صنعت، فرصت های کارآفرینی و پارساهای تقاضامحور و با حضور فعالین صنعتی، اساتید دانشگاه و دانشجویان، برگزار خواهد شد.
فیزیک پلاسما، یکی از زمینه های نوظهور و جدید است. پلاسما حالت چهارم ماده است که فراوانی آن در حدود 99 درصد است و ما در زمین، در یک درصدی از دنیا زندگی می کنیم که پلاسمای طبیعی (به غیر از رعد و برق و شفق قطبی) در آن کم یافت می‌شود. بشر حدود 97 سال قبل پی به وجود این حالت از ماده برد، و رفته رفته کاربردهای زیادی پیدا کرد.
 
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:1533
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    تلفن: 982188044040+
    فاکس: 982188035187+
    رایانامه:pr[at]alzahra.ac.ir
    آدرس: تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
    کدپستی: 1993893973
    logo-samandehi
    کلیه حقوق مادی و معنوی این پرتال برای دانشگاه الزهرا محفوظ است.