اولین گردهمایی عمومی بسیج اساتید و نشست تخصصی جهش تولید با مشارکت مردم

ارسال شده در تاریخ 1403/03/30
ساعت 16:37
اولین گردهمایی عمومی بسیج اساتید و نشست تخصصی جهش تولید با مشارکت مردم

اولین گردهمایی عمومی بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س) همزمان با ایام بزرگداشت مقام شهید مصطفی چمران در سال جاری با حضور ریاست محترم دانشگاه، سرکار خانم دکتر ناظم بکایی، رئیس کانون بسیج اساتید، سرکار خانم دکتر رستم پور و معاون فرهنگی و اجتماعی، سرکار خانم دکتر زینب صادقی در روز شنبه 26 خرداد 1403 از ساعت 9 تا 12، در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س)، با همکاری مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی و شبکه جامع علمی عدالت‌یاوران قصد در دو بخش برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا(س)، به نقل از بسیج اساتید دانشگاه، در بخش اول، رئیس محترم بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س)، سرکار خانم دکتر رستم پور، ضمن بزرگداشت نام و یاد شهدای خدمت و در رأس آنها شهید آیه الله رئیسی، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری به تبیین نقش دانشگاه در پیشرفت علمی کشور پرداختند. به علاوه، اذعان داشتند هدف از تشکیل بسیج اساتید اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی تخصصی در راستای کارآفرینی و پیشرفت علمی کشور است و همانطور که مقام معظم رهبری خطاب به اساتید بسیجی می فرمایند«علم نافع و پیشرفته‌ شما چه در موضوعات راهبردی و اساسی، و چه در مسائل نقد و کاربردی، نیاز حتمی و فوری کشور است. فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست...». در ادامه ایشان ضمن معرفی ساختار کانون بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س)، معرفی معاونت‌ها، رابطین و شرح مختصر وظایف معاونت‌ها، به ارائه فعالیت‌های کانون از زمان انتصاب خود تا کنون پرداختند و در انتها، ضمن دعوت از اساتید محترم برای حضور در همایش بزرگ روز بسیج اساتید و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، به معرفی ویژگی‌های رئیس جمهور تراز انقلاب بر اساس بیانات امام خامنه‌ای (دامت برکاته) پرداختند.
به عنوان حسن ختام بخش اول و مقدمه‌ای برای ورود به بخش دوم گردهمایی، ریاست محترم دانشگاه الزهرا (س)، سرکار خانم دکتر ناظم‌بکائی ضمن اشاره به وظایف و اهداف سازمان بسیج، نقش‌آفرینی و حضور به هنگام اساتید بسیجی در بزنگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی جدای نقش از علمی، را نشانه سطح آگاهی و بصیرت ایشان دانستند. بنا به فرمایشات ایشان، عامل ارتقاء‌دهنده اساتید بسیجی در وهله اول، خودسازی فردی و اخلاقی و نیز، اشراف بر مباحث دشمن‌شناسی و بصیرت‌آفرین است که خود مستلزم مطالعات به روز و بی‌نیاز ندانستن از شرکت در دوره‌های مستمر مربوطه است. در ادامه ایشان از کانون بسیج اساتید دانشگاه خواستند در برگزاری کرسی های مناظره، نقد، نظریه پردازی و غیره زیست بوم دانشگاه را مدنظر داشته باشند. و در انتها، ضمن اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر بحث «جهش تولید» در دو سال متوالی، مطالبه ایشان را زمین‌مانده بر شمردند و راه‌های رسیدن به هدف را منطبق با بیانات مقام معظم رهبری، عبارت دانستند از: 1- تهیه سند توسعه صنعتی 2- توجه به زیرساختهای تولید به ویژه
انرژی 3- توازن بین حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده 4- تسهیل تأمین مالی تولید.
بخش دوم گردهمایی، با برگزاری نشست تخصصی پیرامون «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور دکتر محمدسعید غلامی (معاون راهبردی و دستیار مردمی‌سازی دولت) و دکتر سیدمهدی زری‌باف (مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه) برگزار گردید. در این بخش ضمن ارائه مصادیق و راهکارهای مردمی‌سازی اقتصاد، بر نقش‌آفرینی اساتید در این حرکت مهم تأکید شد.
 
 
 
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:1098
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    تلفن: 982188044040+
    فاکس: 982188035187+
    رایانامه:pr[at]alzahra.ac.ir
    آدرس: تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
    کدپستی: 1993893973
    logo-samandehi
    کلیه حقوق مادی و معنوی این پرتال برای دانشگاه الزهرا محفوظ است.