4 عضو هیأت‌علمی دانشگاه الزهرا در زمره پژوهشگران پراستناد حوزه‌ علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر

ارسال شده در تاریخ 1402/01/30
ساعت 10:11
4 عضو هیأت‌علمی دانشگاه الزهرا در زمره پژوهشگران پراستناد حوزه‌ علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر

 
براساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، 333 پژوهشگر ایرانی در شمار پژوهشگران پراستناد حوزه‌ علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر معرفی شدند که در این فهرست، 4 نفر از اعضای هیات‌علمی دانشگاه الزهرا حضور دارند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، براساس این گزارش، دکتر ابوالفضل شاه‌آبادی با 335 استناد، دکتر علی رحمانی 321 استناد، دکتر زهرا افشاری با 159 استناد و دکتر مریم حسینی با 80 استناد در زمره‌ پژوهشگران پراستناد حوزه‌ علوم انسانی شناخته شدند.
 
 
 
گفتنی ا‌ست، مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، به‌طور سالانه با اتکاء به پایگاه اطلاعاتی و داده‌های‌ خود اقدام به شناسایی پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر می‌کند که در این گزارش، پژوهشگران پراستناد در بازه‌ زمانی10ساله (1399-1390) معرفی شده‌اند.
معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت‌گرفته به تولیدات علمی آن‌ها بوده است. در این گزارش تعداد 333 نفر پژوهشگر برتر در گستره‌ علوم انسانی، اجتماعی و هنر ازسوی (ISC) شناسایی و در 16حوزه‌ موضوعی دسته‌بندی شده‌اند که برخی از پژوهشگران در چندین حوزه‌‌ امتیاز لازم را کسب کرده و به‌صورت جداگانه در حوزه‌ چندرشته‌ای قرار داده شده‌اند.

به گفته رییس پایگاه (ISC)، حدود 16% این پژوهشگران متعلق به حوزه چند رشته‌ای هستند. بعد از حوزه چند رشته‌ای، پژوهشگران حوزه کسب و کار، مدیریت و حسابداری قرار دارند (حدود 12%). حوزه‌های موضوعی علوم اجتماعی و علوم تربیتی هر کدام حدود 7% از پژوهشگران را به خود اختصاص داده¬‌اند و در رتبه سوم قرار دارند. مابقی پژوهشگران مربوط به 13 حوزه موضوعی سایر، جامعه شناسی و علوم سیاسی، روان شناسی، علوم اقتصادی، زبان و زبانشناسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تاریخی، زبان و ادبیات‌ها، حقوق، فلسفه، علوم جغرافیایی، علم اطلاعات و دانش شناسی و هنر و معماری است.
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:2936
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    تلفن: 982188044040+
    فاکس: 982188035187+
    رایانامه:pr[at]alzahra.ac.ir
    آدرس: تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
    کدپستی: 1993893973
    logo-samandehi
    کلیه حقوق مادی و معنوی این پرتال برای دانشگاه الزهرا محفوظ است.