سه عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در فهرست برترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در همکاری با جامعه و صنعت

ارسال شده در تاریخ 1401/10/17
ساعت 09:01
سه عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در فهرست برترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در همکاری با جامعه و صنعت

دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کتابی را برای مستندسازی سوابق و دستاوردهای مهم اعضای هیئت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت در سال 1401 منتشر کرد که در میان 141 عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نام دکتر رضا عزمی، دکتر زهره خسروی و دکتر مرتضی شیری از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا می‌درخشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، به گفته دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم؛ به منظور شناسایی، تشویق و حمایت از فعالیت اثربخش اعضای هیئت علمی، معیارهایی از جمله مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای، اجرای قراردادهای تقاضامحور، ارائه دستاوردهای کاربردی و مؤثر در رفع مشکلات کشور و همکاری با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارایی مورد بررسی قرار گرفت و 141 عضو هیئت علمی از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان اعضای هیئت علمی برتر معرفی شدند.

دکتر رضا عزمی دانشیار گروه فنی و مهندسی دانشگاه الزهرا به عنوان یکی از اساتید برتر معرفی شده در همین حوزه است.

راه اندازی زیرساخت و پلتفرم رایانش ابری در بیش از 13 مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات در سطح ملی، طراحی و پیاده سازی زیرساخت امن سازی تراکنش‌های ussd در شرکت همراه اول، اجرای پروژه پایش هوشمند نمادهای الکترونیک (اینماد) و نظارت هوشمند بر کسب و کارهای الکترونیکی با شرکت مگفا از جمله فعالیت‌های دکتر عزمی در سطح ملی و منطقه‌ای است.
همچنین در خصوص مهمترین قرارداد‌های تقاضا محور نیز می‌توان به طراحی زیرساخت تحلیل داده های حمل و نقل مبتنی بر پروتکل سپهتن، ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت، علمی و فناوری ریاست جمهوری، امکان سنجی و راه اندازی اکتیو اکتیو در مراکز داده، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سفارشی سازی و راه‌اندازی سامانة ذخیره‌سازی امن و بومی TooS مبتنی بر بستر ابر، سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد.

اجرای پروژه طوبی مد به عنوان اولین موتور جستجوی مد و پوشاک در ایران، تولید سامانه‌های کاربردی متنوع در قالب مرکز هوشمندسازی دانشگاه الزهرا برای برطرف نمودن نیازهای داخلی دانشگاه، تشخیص هوشمند بیماری 19-COVID و پیش بینی زود هنگام وضعیت بیمار با استفاده از علایم بالینی و تصاویر سی تی اسکن و رادیولوژی ریه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز از دستاوردهای ویژه کاربردی این عضوهیئت علمی دانشگاه الزهرا است.

در حوزه همکاری‌های ویژه با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارآیی نیز می‌توان به استخراج الزامات و ملاحظات سایبری در حوزه رایانش ابری با رویکرد الزامات عملکردی، پایداری، کارایی و امنیت آن در سطح ملی و استخراج الزامات سایبری در حوزه سیستم عامل ملی با رویکرد الزامات عملکردی، پایداری، کارایی و امنیت در سطح ملی اشاره داشت.

علاوه بر موارد مطرح شده، تاسیس و راهبری یک شرکت دانش بنیان (شرکت تحلیل افزار طوبی تک) دارای دو محصول دانش بنیان صنعتی، مشارکت در راه اندازی اولین شتابدهنده خصوصی کشور (شرکت MAPS)، مشارکت در راه اندازه دو شرکت دانش بنیان در مجموعه مپس با نام‌های میراث و شفاجو
و تاسیس و راه اندازی مرکز هوشمندسازی دانشگاه الزهرا، آزمایشگاه امنیت سیستم عامل، پردازش تصویر و رایانش ابر به عنوان نقش‌ آفرینی مؤثر در ایجاد و فعالیت شبکه‌های علمی و تشکل‌های تخصصی اثرگذار
دکتر عزمی ذکر شده است.

دکتر زهره خسروی استاد روانشناسی بالینی دانشگاه الزهرا نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای هیئت علمی برتر در حوزه همکاری جامعه با صنعت انتخاب شد.

مشارکت در برنامه ریزی برای مسائل حوزه زنان شاغل در دانشگاه‌ها، مسائل زنان و خانواده آموزش و پرورش و مسائل زنان و خانواده در صنعت نفت از فعالیت‌های این استاد فرهیخته است.

از مهمترین قراردادهای تقاضا محور دکتر خسروی نیز می‌توان به قرارداد با معاونت زنان آموزش و پرورش، وزارت عتف و شرکت ملی گاز اشاره کرد.

ترسیم و توصیف وضعیت و ساختار خانوادگی، شغلی، روان شناختی و استرس‌های زنان در آموزش و پرورش، مراکز غیردولتی و صنعت نفت از دستاوردهای ویژه کاربردی دکتر خسروی است.

از همکاری‌های ویژه با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارایی وی نیز به همکاری با صنعت نفت در جهت ارائه راهکارها و پروتکل هایی برای کاهش استرس‌ها و افزایش کارایی خانواده می‌توان اشاره کرد.

دکتر مرتضی شیری استاد شیمی آلی دانشگاه الزهرا نیز سومین استاد منتخب وزارت علوم از این دانشگاه است.
از مهمترین قراردادهای تقاضامحور وی، کسب دانش فنی تهیه مشتقات آلکیل هالیدها (کلرواتانول، ...)، کسب دانش فنی تهیه متیل آمینونفتالن‌ها ..کسب دانش فنی بازیابی 2- پروپانول به روش استخراج یونی و امکان سنجی بومی سازی تولید و تامین مواد شیمیایی افزودنی‌های مورد نیاز کاغذ سیر شده در صنعت تولید MDF است.

یکی از مهمترین دستاوردهای ویژه کاربردی دکتر شیری تهیه یخ زدای سبز (دوستدار محیط زیست) برای آزادراه تهران شمال است.

در حوزۀ همکاری‌های ویژه با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارایی نیز می‌توان به ارائه راهکارهایی مبتنی بر فرآیندهای شیمیایی طبیعت محور، ارائه راهکار برای افزایش بازدهی محصولات شیمیایی اشاره کرد.
همچنین ایده پردازی و بنیان گذاری پایگاه یکپارچه اطلاعات شیمیایی ایران به عنوان نقش آفرینی مؤثر در ایجاد و فعالیت شبکه‌های علمی و تشکل‌های تخصصی اثرگذار این استاد دانشگاه الزهرا اعلام شده است.

روابط عمومی به نمایندگی از جامعۀ علمی دانشگاه الزهرا (س) این موفقیت را تبریک عرض نموده و سلامتی و موفقیت روزافزونشان را از درگاه باری‌تعالی آرزومند است.

لینک دریافت فایل کتاب از اینجا مقدور است.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:5234
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    تلفن: 982188044040+
    فاکس: 982188035187+
    رایانامه:pr[at]alzahra.ac.ir
    آدرس: تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
    کدپستی: 1993893973
    logo-samandehi
    کلیه حقوق مادی و معنوی این پرتال برای دانشگاه الزهرا محفوظ است.