۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور

معرفی

اساسنامه انجمن علمی-دانشجویی علوم کامپیوتر

دانشگاه الزهرا(س) از مهرماه 90شروع به جذب دانشجو در رشته علوم کامپیوتر کرد. انجمن علمی-دانشجویی علوم کامپیوتر پس از تلاش ها وپیگیری دانشجویان در اردیبهشت 92 به طور رسمی شروع به کار کرد. انجمن‏ های علمی دانشجویی به عنوان نهادی علمی امکان فعالیت جمعی دانشجویان علاقمند و داوطلب مشارکت در این فعالیت‏ها را در زمینه ‏های گوناگون علمی با همراهی اساتید فراهم می‏ سازد و به عنوان نهادی که عهده‏ دار پویایی و شکوفایی استعدادها و پدیدآورنده و تقویت ‏کننده روحیه پویایی علمی و در نهایت توسعه علم که همان رسالت دانشگاه می‏باشد عمل می‏ نماید و در مسیر دستیابی به اهداف مشخص که مهم‏ترین آن ایجاد روحیه خودباوری و موفقیت اعضا فعال می‏ باشد، حرکت می‏نماید. همچنین با هدف ایجاد نشاط علمی و تقویت آن در میان دانشجویان و حمایت از فعالیت‏ های جمعی و خود‏جوش پژوهشی و راهنمایی و مشارکت دانشجویان مستعد در جهت بالندگی علمی و فرهنگی تشکیل شده است و قصد آن از انجام این فعالیت‏ ها، کمک به دانشجویان جهت ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و نقش آفرینی مؤثر در زمینه تحصیلی در آینده می‏‏ باشد. همچنین عرصه فعالیت‏ های جمعی، تقویت نشاط علمی، پژوهشی و روحیه تعامل است. دانشجویان فعال در انجمن‏ های علمی ‏دانشجویی ضمن آشنایی با فراز و فرود، نحوه ارتباط با سازمان‏ ها، صنایع، جامعه، ادارات و با تقویت بنیه‏ ی علمی خود با سرمایه‏ ی مهارتی و تجربه بیشتری وارد میدان خواهند شد.

هدف از تشکیل انجمن های علمی- دانشجویی:

1. ایجاد زمینه مناسب برای تجلی استعدادها و بر انگیختن خلاقیت و شکوفایی علمی دانشجویان و بکارگیری خلاقیت جهت کارآفرینی در زمینه رشته تحصیلی خود
2. تحریک انگیزه و پرورش مهارت‏ های دانشجویان
3. نهادینه ساختن فعالیت‎های فوق برنامه علمی و پژوهشی دانشجویان
4. افزایش سطح مشارکت و رقابت دانشجویان در فعالیت های علمی جمعی و تقویت ارتباط آموزشی و پژوهشی با استادان
5. شناسایی دانشجویان نخبه و ممتاز و بهره گیری از مشارکت آنان در ارتقای فضای علمی دانشگاه
6. بهره گیری از توان علمی دانشجویان در جهت تقویت پیوندهای دانشگاه با بخش های مختلف اجتماعی و اجرایی و بخش صنعت
7. ایجاد شرایط مناسب برای درک دانشجویان از بازار کار واقعی
8. انجام فعالیت‏ های پژوهشی جهت ارائه راهکارهای مناسب در رفع تنگناها و محدودیت‏ ها
9. اشاعه‏ ی فرهنگ صحیح تعاملات علمی در میان دانشجویان
10. پرورش روحیه‏ی مسئولیت‏ پذیری و مشارکت در فعالیت‏ های علمی، فرهنگی و اجتماعی
11. تقویت روحیه مشارکت و همکاری در فعالیت‏ های گروهی
عضویت معمولی:

از ملزومات عضویت درانجمن، تکمیل فرم عضویت وهمکاری و تلاش جدی ومتداوم در طول فعالیت های مختلف انجمن می باشد.

عضویت شورای مرکزی (مدیریت):

عالی ترین مرجع تصمیم گیری برای انجمن است که اعضای آن متشکل از افراد با آرای بیشتر در انتخاباتی که هر ساله برگزار می گردد می باشد.به منظور عضویت در شورای مرکزی، هر یک از اعضا ی علاقه مند به شرکت در انتخابات ملزم به تکمیل فرم درخواست کاندیداتوری می باشد که پس از تایید صلاحیت توسط اعضای شورای قبلی به عنوان کاندید انتخاباتی دست می یابند.

پس از انتخابات، پنج کاندیدی که بیشترین رای را دریافت کنند پنج عضو اصلی محسوب می شوند ودر اولین جلسه پس از انتخابات هریک مسئول یک کمیته ویکی از افراد دبیر می شود.علاوه بر 5 نفر اولی که بیشترین آرائ را به خود اختصاص داده اند دو نفر بعدی(یعنی نفرات ششم وهفتم) عضو علی البدل شورا محسوب می شوند.اعضای علی البدل در کنار اعضای اصلی فعالیت می کنند ودر جلسات شرکت دارند،تنها در تصمیم گیری ها حق رای ندارند.

ترکیب اعضای اصلی شورای مدیریت:

1ـ دبیر 
2ـ مسئول مستند سازی ، سایت و وبلاگ
3ـ مسئول روابط عمومی
4ـ مسئول پژوهش
5ـ مسئول آموزش
تبصره: در صورت عدم حضور اعضای شورای مرکزی در 3 جلسه متوالی و5 جلسه پراکنده در طئل یک نیمسال تحصیلی،آن فرد از سمت خود در شورای مرکزی برکنار خواهد شد.

فعالیت های انجام شده درانجمن ها می توانند درزمینه ی:

مناظره و نقد علمی برگزاری کلاس و کارگاه‎های تخصصی

برگزاری همایش‎های علمی فعالیت‎های کمک آموزشی 

همکاری با نشریه‎های علمی تخصصی کرسی‎های آزاداندیشی

مطالعات و پژوهش‎های علمی بازدیدهای علمی ـ آموزشی

تهیه بروشورهای علمی برگزاری مسابقات علمی 

سمینارهاو جشنواره های دانشجویی: 

یکی از راه های موفق برای برای ارائه آخرین دستاورد‏های علمی داخلی و بین المللی و بستر‏سازی برای کارهای پژوهشی؛ برگزاری سمینار‏ها، کنفرانس ‏های آموزشی، پژوهشی، همایش‏ ها و جشنواره‏ های مختلف در سطوح مختلف بین‏ المللی، کشوری، منطقه ای، بین دانشگاهی و دانشگاهی می‏ باشد.

مسابقات علمی:

مسابقات علمی به عنوان یکی از ابزارهای توانمند برای کاربردی نمودن آموزش‏ های علمی می‏ تواند بسترساز انجام پژوهش‏ های نوین باشد. از این‏ رو انجمن های علمی با پرداختن به این موضوع ضمن کمک به تحقق کارکردهای دانشگاه، می‏ توانند زمینه‏ ساز رقابت ‏های علمی سالم در محیط دانشگاه شده و از این رو شور و نشاط علمی در بین دانشجویان ایجاد نماید. برگزاری مسابقات علمی تخصصی و امکان شرکت دادن اعضاء در آزمون ‏ها و مسابقات استانی وکشوری از فعالیت انجمن های علمی‏ ـ‏دانشجویی در این بخش است.


تاریخ به روز رسانی:
1402/11/14
تعداد بازدید:
4985
انجمن علوم کامپیوتر
آخرین اخبار
'NoData' not found in DataDic
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ده ونک، ساختمان خوارزمی، طبقه پنجم، دانشکده علوم ریاضی
  کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188047861+
فاکس : 982188058470+
 math.alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.